Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DTŚ - Wariant Jaworznicki
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eXpert



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielka Skotnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:02, 02 Sty 2009    Temat postu:

bierz pod uwagę jakie jest zaludnienie po drugiej stronie autostrady. Jeśli do tego dodatkowo dojdzie DTŚ w kierunku Jaworzna to większość rzeczy będzie się toczyć w obrębie autostrady i dtśki. Reszta miasta będzie tylko szarą częścią całości.

Już tłumacze o co mi chodzi:

Mapa pierwsza czyli wariant, który juz jest zatwierdzony:


Zauważcie co się dzieje. Centrum miasta zamyka się od południa dla reszty miasta (niebieska przerywana linia). W takim bądź razie wzdłuż DTŚki zaczyna toczyć się życie. Inwestycje itp itd. Reszta miasta spoczywa w pokoju i nic się tam nie dzieje. I zaczynają się pojawiać coraz większe róznice między mieszkańcami. My w centrum mamy wszystko a wy jesteście na wsi i nie macie nic. I vice versa. Takie coś już działa w Katowicach, które są poprzecinane. Za autostradą zaczyna się "wieś" czyli małomiasteczkowość. Ludzie z centrum inaczej wtedy postrzegają tamte części miasta. "Oni tam nic nie mają, muszą dojeżdzać do centrum na zakupy etc." A dojazdu też najlepszego nie mają do centrum. A powinno być tak że mieszkańcy danego miasta powinni żyć w "pierścieniu", żeby zachowywać własną odrębnośći i być całością w granicach swojego miasta a nie dzielić się na części. Miasto to nie tort.

Mapa druga, czyli wariant częściowo zaprezentowany przeze mnie.


Teraz tak. U góry na żółto zaznaczony jest stary projekt trasy. Zauważcie, że zamykamy się od góry dla innych miast a otwieramy sie stronę naszego miasta. Zaczyna się tworzyć pierścień dla naszego miasta. Kolejna linia na żółto biegnie wzdłuż ul. Pukowca i gdzieś tam dalej w "pola". Poniżej autostrady Mysłowice są już małomiasteczkowe czyli w tym przypadku nie ma już wysokiej zabudowy ani dużego zagęszczenia ludności. I tutaj biorąc pod uwagę dostępność terenu powinno się stworzyć 2 nić, która będzie od autostrady przez Brzezinkę połączyłaby się z ul. Gagarina, a następnie z trasą S1, która umożliwiłaby połączenie z Tychami. I takie rozwiązanie drogowe tworzyłoby coś w rodzaju półpierścienia Mysłowic i pozwalało by na utrzymanie odrębności miasta wśród jego mieszkańców. Wzdłuż przeze mnie zaproponowanej drogi na pewno powstałaby inwestycje mieszkaniowe, hotelowe i usługowe dlatego tamte części miasta (Brzezinka, Kosztowy, Krasowy) nie czuły by się bardziej "pokrzywdzone", a wtedy byłby równość w mieście, że nikt nie ma lepiej od kogoś. Gorzej się już ma sytuacja z Dziećkowicami i oni są już kompletnie odcięci od Mysłowic. No ale należy wybierać mniejsze zło. I na tym polegałaby integralność naszego miasta oraz umocniłaby się nasza odrębność, przydatna zwłaszcza w momencie gdy stajemy się częścią Aglomeracji. Ale to i tak mało realne, bo nikt się nie zastanawia nad tym i nie wiem jakby to finansowo wyglądało.

Napisałem to bardzo po krótce i wydaje mi się, że dla wielu to będzie nie zrozumiałe co ma wpływ na co. Jeśli ktoś zrozumie co miałem na myśli to stawiam mu piwo Mruga


Ostatnio zmieniony przez eXpert dnia Pią 20:09, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Sob 12:53, 03 Sty 2009    Temat postu:

^ weź pod uwagę że DTŚ w wariancie jaworznickim poleci w nowym śladzie przez las, nieczynne tory kolejowe i znowu las. Czyli przez tereny które w chwili obecnej także odcinają Śródmieście od południa miasta i raczej nie ma mowy o wielu nowych inwestycjach wzdłuż tego odcinka no bo niby gdzie. A do tego realizacja wariantu jaworznickiego nie wyklucza przecież budowy DTŚki do Sosnowca ani przedłużenia Obrzeżnej Zachodniej do S1 w Lędzinach.

A4 już podzieliła miasto na bardziej zurbanizowaną północ i podmiejskie południe, i budowa DTŚ do Jaworzna moim zdaniem już raczej nic tu nie zmieni.

Moim zdaniem jeżeli chodzi o nowe drogi w mieście to priorytetem powinny być:
- DTŚ do Sosnowca
- DTŚ wariant Jaworznicki
- przedłużenie Obrzeżnej Zachodniej do S1 w Lędzinach
- ul.Nowooświęcimska
- nowe połączenie Wesołej z Brzezinką przez tereny przemysłowe na Brzezince
Wtedy można będzie uznać, że mamy układ komunikacyjny z XXI wieku, zarówno w północnej jak i południowej części miasta.
Może za jakieś 20 lat...


Ostatnio zmieniony przez Luke dnia Sob 13:03, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Sob 13:01, 03 Sty 2009    Temat postu:

Ja cie zrozumiałem i sie dziwie bo... przedłużenie ul. Pukowca bardzo ale to bardzo drogie samie wykupienie gruntów to kilka lat z możliwościami naszych urzędników.
Po drugie, pewnie wiesz Pukowca to jeden wielki pokład węgla, wiec koszty budowania tam drogi to miliony złotych ale niby sie da tam budować (czytałem gdzieś).

Sprawa następna mieszkam na kosztowach i osobiście może u nas mniej miejsko ale... czego nie wziołes pod uwagę, ja jak i większość ludzi tu mieszkających tak wolimy. Napewno żadnych bloków skąd tys się urwał z tym.... wrrr....

Następna sprawa to inwestycje, jest kilka miejsc gdzie takie rzeczy można budować i niech tak zostanie. Jak wiesz za kilka lat na A-4 ma powstać węzeł z ul. Obrzeżna wiec napewno nie bez powodu. Tak to nic twórczego nie odkryłeś tylko wątpię by coś takiego powstało bo prawda taka iż zjeżdżając na A-4 wjedziesz na S-1 wiec nie ma sensu wydawać 200-300 mln pln na taka łącznice.

Lepszy sens miała by taka droga na Jaworzno, ona odprowadziła by ruch na Jaworzno, a to ono z sosnowcem nas korkuje najbardziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Nie 23:10, 04 Sty 2009    Temat postu:

PiCzu napisał:
Tak to nic twórczego nie odkryłeś tylko wątpię by coś takiego powstało bo prawda taka iż zjeżdżając na A-4 wjedziesz na S-1 wiec nie ma sensu wydawać 200-300 mln pln na taka łącznice.


A skąd ten genialny pomysł że ta droga miałaby powstać dla ludzi którzy chcą się dostać z A4 na S1?
Ta droga służyłaby mieszkańcom dzielnic południowych. I przede wszystkim upłynniłaby i ułatwiłaby poruszanie się po tamtych rejonach. Oczywiście zwiększając dostępność A4 i S1 ale nie tylko. Dla przykladu jak teraz sie dostać z Morgów na Ławki? Jakąkolwiek drogę byś nie wybrał to jak potem zobaczysz na mape to Ci wyjdzie 5 mln zygzaków, a w linii prostej to rzut beretem. Do tego wszystkiego zmniejszyłby sie ruch na obecnej DW934.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:31, 05 Sty 2009    Temat postu:

Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Pon 13:20, 05 Sty 2009    Temat postu:

uzytkownik napisał:
Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.



Nie będzie remontu ul. Pukowca przed zakończeniem wydobycia w tym rejonie.

Co do Luke... to głupia gadka, bo nikt ci nie wybuduje takiej drogi argumentując ja jako 5 mln zygzaków, a tym bardziej mówiąc o dostępie do południowych dzielnic dla stosunkowo malej liczby mieszkańców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oscypek



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: M-ce

PostWysłany: Pon 14:14, 05 Sty 2009    Temat postu:

Polna droga do tego czasu i spokój Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eXpert



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielka Skotnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:15, 05 Sty 2009    Temat postu:

PiCzu napisał:
uzytkownik napisał:
Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.



Nie będzie remontu ul. Pukowca przed zakończeniem wydobycia w tym rejonie.

Co do Luke... to głupia gadka, bo nikt ci nie wybuduje takiej drogi argumentując ja jako 5 mln zygzaków, a tym bardziej mówiąc o dostępie do południowych dzielnic dla stosunkowo malej liczby mieszkańców.


To jest myślenie nierozwojowe. Wy byście tylko chcieli mieć spokoj na kosztowach i tyle i nie interesuje was czy miasto będzie się rozwijać czy nie. Węzeł Murckowski w Katowicach jest obciążony sporym ruchem. Więc jeśli w Mysłowicach powstałaby taka alternatywna szybka droga w stronę Tychów możnaby było odciążyć ruch z tamtej trasy i przenieść go na tą drogę przez Mysłowice. Pomyśl więc ile inwestycji mogłoby powstać wzdłuż takiej drogi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Pon 23:05, 05 Sty 2009    Temat postu:

Drogi nowe i wyremontowane

W 2009 roku czeka nas wiele nowych inwestycji drogowych. Przebudowywane będą m.in. ulice Królowej Jadwigi, Wita Stwosza, Ligonia, Plebiscytowa, Powstańców, Kochanowskiego, 1 Maja, Rybnicka, Barbary, Sobieskiego, Panewnicka, Witosa, Bielska, Bagienna, Jankego, Śląska, Sowińskiego, Spokojna, Szeptyckiego, gen. Grota Roweckiego. Zmodernizowane będzie skrzyżowanie ul. Granicznej z ul. Sikorskiego, Armii Krajowej z Żołnierską, Kolistej z Pszczyńską oraz Plac pod Lipami. Rozpocznie się przebudowa układu komunikacyjnego na terenie budowy nowego Muzeum Śląskiego. Przebudowany będzie układ komunikacyjny w rejonie lodowiska Jantor. Zakończy się też przebudowa skrzyżowania ulic Le Ronda-Leopolda-Siemianowickiej.

Planowana jest przebudowa węzła ul. Kościuszki z ul. Armii Krajowej oraz modernizacja DK nr 79 na odcinku od DTŚ do ul. Lwowskiej. Realizacja inwestycji warunkowana jest otrzymaniem gwarancji dofinansowanie ze środków unijnych. Przebudowana będzie ul. Kolejowa na odcinku od ul. Rzeszótki do ul. Kłodnickiej. Rozpocznie się pierwszy etap przedłużenia ul. Stęślickiego w kierunku północnym.
KAW - POLSKA Dziennik Zachodni

[link widoczny dla zalogowanych]

To chyba trasa DTś???? W wersji UM Katowice.

Expert ja bym chciał ale kto da kasę na taką trasę, chyba nie Osyra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eXpert



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielka Skotnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:26, 05 Sty 2009    Temat postu:

a no... on woli wydać na płyty Mruga bo przeciez on tak zaistnial jako człowiek ze on musi promowac swoim wizerunkiem miasto. ALE MIASTO TO NIE JEDEN CZŁOWIEK TYLKO JEGO MIESZKAŃCY !

Bardzo w duszy mi zależy zeby Mysłowicom przywrócić dawny blask i wiadomo, że się da. Dobrze wykorzystywać środki unijne, nie hapać dla siebie i nie wydawać na głupoty i dopiero wtedy można myśleć o sporych inwestycjach a jak narazie jedynymi "wielkimi" inwestycjami są supermarkety Wściekły

Trzeba pamiętać, że dobre skomunikowanie to jest klucz dla budowy wielkiego miasta. I ktoś w magistracie to musi zrozumieć.


Ostatnio zmieniony przez eXpert dnia Pon 23:28, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 17:01, 06 Sty 2009    Temat postu:

Och jak ja bym chciał przeczytać taka nowinkę o remontach dróg w 2009 roku w Mysłowicach ....
Marzenia ..... Laughing
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzozew



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MYSŁOWICE MIASTO GieKSy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:41, 05 Paź 2009    Temat postu:

W Mysłowicach muszymy żyć marzeniami!!! Tu się tylko dużo godo a mało robi!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:28, 07 Paź 2009    Temat postu:

Rozpisano przetarg na na wykonanie raportu dotyczącego oddziaływania odcinka DTŚ-ki do Mysłowic na środowisko.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Rafal dnia Śro 21:29, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin