Autor Wiadomość
Rafal
PostWysłany: Śro 13:42, 01 Gru 2010    Temat postu:

Podpisano pierwszą umowę na modernizację odcinka pomiędzy Sosnowcem a Trzebinią (20km). Jednakże, interesujący nas odcinek Zabrze - Sosnowiec ma być remontowany dopiero po 2014 ;(
Więcej tutaj http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8744194,Modernizacja_linii_Katowice___Krakow__Do_160_km_h.html
Rafal
PostWysłany: Śro 18:44, 23 Gru 2009    Temat postu:

Nie wiedziałem, gdzie to napisać... dziś w Dzienniku Zachodnim był artykuł na temat nowych pociagów dla Śląska. Pisało tam, że nowe skałdy mają pojawić się na jesień 2010 roku.... i że mają obługiwać linie Gliwice - Jaworzno Szczakwa. Czyli obsługiwałby też Mysłowice.... reszta ma być skierowana na terasę Gliwice - Częstochowa.
take
PostWysłany: Śro 21:11, 09 Wrz 2009    Temat postu:

Na razie tylko drobne remonty
AS - Co Tydzień

Tunel mysłowickiego dworca PKP jaki jest - każdy widzi. I każdy zastanawia się, kiedy będzie wyremontowany. Plany PKP są potężne - przeprowadzona zostanie modernizacja linii kolejowej, niewykluczone, że tunel zostanie nawet przeniesiony. Tyle, ze dopiero za 4, 5 lat.

- Dworzec powinien być wizytówka miasta, a naszego trzeba się wstydzić. Strach chodzić tym tunelem, jest brudny, obskurny i ciemny, kiedy w końcu zrobią jakiś remont? - mówi pani Krystyna, nasza czytelniczka.
Tunel ma dwóch gospodarzy - utrzymanie schodów i konserwacja oświetlenia należy do obowiązków miasta. Za stan podziemnego przejścia odpowiedzialny jest Zakład Linii Kolejowych PKP SA w Katowicach, do którego zwróciliśmy się z pytaniem o plany remontowe.

- W tej chwili przeprowadzamy drobne remonty, po to żeby było bezpiecznie. Na dworcu obecna jest codziennie firma z Opola, która sprząta i myje tunel. 2 lata temu tunel był malowany, ale grafficiarze dali znac o sobie. Estetycznie przejście nie wygląda najlepiej, bo izolacja pod torami jest słaba, woda przecieka i niszczy estetykę - mówi Janusz Żmuda z Zakładu Linii Kolejowych PKP SA.

Do dbania o czystość w pasażu zobowiązani są również właściciele stojących tam straganów handlowych. Obliguje ich do tego umowa z ZLK. Oczywistą rzeczą jest jednak, że nawet codzienne zamiatanie i mycie, ani drobne naprawy, nie poprawią wizerunku tunelu. Radykalne zmiany sa możliwe tylko dzięki dużemu remontowi. Ten jest w planach, ale odleglych.

- W 2012, 2013 roku linia E30 będzie modernizowana, może zostanie wprowadzona zmiana układu torowego, może tunel będzie przeniesiony - mówi J. Żmuda.

Do tego czasu PKP nie planuje większych inwestycji na mysłowickim dworcu.
Tofik
PostWysłany: Czw 16:04, 23 Kwi 2009    Temat postu:

Modernizacja linii kolejowej Opole - Katowice nie ruszy w tym roku
( Nowa Trybuna Opolska )

Kolej - którą także dotknął kryzys - przesuwa inwestycję aż na 2012 rok. Oznacza to, że jeszcze długo nie będzie przebudowy głównego dworca PKP, a koncepcja trasy średnicowej może trafić do kosza. A jeszcze w ubiegłym roku PKP przekonywała, że modernizacja akurat tej linii jest jednym z jej priorytetów. Miała być jednym z elementów przygotowań Polski do piłkarskiego Euro 2012. W tym roku mieliśmy poznać wykonawcę przebudowy.

Niestety trudna sytuacja finansowa kolei i wzrost kosztów planowanych inwestycji spowodował, że będzie ona przesunięta w czasie - przyznaje Tadeusz Siwek, dyrektor ds. technicznych w opolskim oddziale Polskich Linii Kolejowych PKP. - Decyzja jest taka, że przebudowa linii Opole - Katowice, a dalej do Krakowa rozpocznie się po Euro 2012. Taki los spotkał także inne inwestycje na terenie całego kraju.

To fatalna informacja dla miasta. Oznacza, że jeszcze wiele lat poczekamy m.in. na przebudowę dworca głównego. Przypomnijmy, że planowano wydłużenie peronów do 400 metrów, a po południowej stronie dworca (tam gdzie teraz jest peron pierwszy i drugi) miały powstać dwa kolejne. Decyzja zarządu PKP spowoduje również, że nie ma szans na szybkie powstanie drogi średnicowej, która połączyłaby centrum miasta z Zaodrzem. Miejski Zarząd Dróg od kilku miesięcy rozmawia na ten temat z koleją. Zlecono już wykonanie wstępnej koncepcji trasy, która mogła powstać dzięki modernizacji mostu kolejowego. Droga miałaby 6-7 metrów szerokości. Byłaby uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową, ekrany dźwiękochłonne i oświetlenie.

Ale to nie koniec złych wieści. Kolej rozważa ograniczenie zakresu modernizacji. W przyszłości pociągi nie jeździłby z maksymalną prędkością 200 km na godzinę, co miało spowodować że z Opola do Katowic jechalibyśmy w 40 minut (dziś potrzeba na to 90 minut). - Większa prędkość oznacza większe koszty, bo trzeba likwidować przejazdy kolejowe i budować w ich miejsce wiadukty nad torami - przyznaje dyr. Siwek. - Ta kwestia jest nadal analizowana, na razie nie zapadła decyzja. Jedyną, która jest ostateczna, to ta o przesunięciu inwestycji w czasie.
Tofik
PostWysłany: Wto 23:07, 20 Sty 2009    Temat postu:

^ dworce kolejowe w Węglińcu, Bolesławcu, Legnicy, Wrocławiu, Opolu, Krakowie, Tarnowie, Przemyślu, kamienne i stalowe wiadukty oraz mosty, wiaty peronowe. Wszystkie te dworce i konstrukcje są obiektami zabytkowymi, więc zostaną odnowione
take
PostWysłany: Wto 22:51, 20 Sty 2009    Temat postu:

no to widzę, że cudem załapali się na ostatnią kasę z funduszu programu Phare. Jak pamiętam na kulturę zabrakło już w 2005r. zaś cały projekt zakończył się w 2007r.
Ciekawi mnie zapis
Cytat:
Ochrona zabytków
Tofik
PostWysłany: Wto 13:26, 20 Sty 2009    Temat postu:

Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II - odcinek Zabrze - Katowice - Kraków (lata realizacji 2009 - 2014)
Koszt 2 353,74 mln zł

Źródła finasowania:

  • budżet państwa
  • PHARE
  • Europejski Bank Inwestycyjny (EBI)
  • Fundusz Spójności
  • Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • TEN-T


Studium wykonalności wraz z przeprowadzeniem oceny oddziaływania na środowisko opracowane zostało przez duńskie konsorcjum COWI A/S, w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Projektowania, Realizacji i Wdrożeń BPK, Movares Polska z Warszawy, Elecol Wrocław oraz ETC Transport Consultants GmbH z Berlina. Przygotowano również dokumentacje przetargową dla kontraktu typu „projekt i budowa” w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych. Przetarg odbędzie się w tym roku

Zakres modernizacji linii obejmuje m.in.:

  • wykonanie na szlakach i stacjach robót w zakresie wymiany szyn i podkładów, odwodnienia, wymiany podtorza,
  • modernizację sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych,
  • modernizację przejazdów kolejowych w zakresie nawierzchni oraz tam, gdzie jest to konieczne budowy dróg równoległych,
  • modernizację obiektów inżynieryjnych,
  • modernizację urządzeń łączności i urządzeń sterowania ruchem kolejowym w zakresie umożliwiającym zdalne sterowanie odcinkami linii kolejowej.


Korzyści dla społeczeństwa i środowiska

  • zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/ha towarowych do 120 km/h
  • osiągnięcie średniej oszczędności czasu podróży
  • poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym)
  • poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki klejowej)
  • ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szyn bezstykowych szlifowanych i mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych
  • zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników
  • zmniejszenie śmiertelności zwierząt poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt i instalację urządzeń odstraszających
  • dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych
  • ochrona zabytków
PiCzu
PostWysłany: Nie 19:58, 01 Cze 2008    Temat postu:

Nemo napisał:
Tylko ciekawe czy w tej sytuacji będą się te pociągi zatrzymywać w Mysłowicach, coś czuje że po dworcu będą dawać czadu Mruga


na dworcach jest ograniczenie do 50km/h o ile nie mniej... wiec napewno cos zobaczysz.
Rafal
PostWysłany: Pią 15:48, 30 Maj 2008    Temat postu:

jakieś pociągi będą się zatrzymywać Jezyk bez obaw
Nemo
PostWysłany: Nie 16:29, 25 Maj 2008    Temat postu:

Tylko ciekawe czy w tej sytuacji będą się te pociągi zatrzymywać w Mysłowicach, coś czuje że po dworcu będą dawać czadu Mruga
Nemo
PostWysłany: Pią 23:18, 23 Maj 2008    Temat postu:

Już od jakichś dwóch miesięcy co kilka dni jeżdżą przez Dworzec wieczorem pociągi badawcze - stan torowiska itede, to chyba z tym związane.
Tofik
PostWysłany: Pią 19:09, 23 Maj 2008    Temat postu:

nowe torowisko w miejsce starego Mruga
Rafal
PostWysłany: Pią 18:56, 23 Maj 2008    Temat postu:

tzn?? będą kłaść nowe torowisko czy jak?? Mruga
Tofik
PostWysłany: Nie 14:21, 18 Maj 2008    Temat postu:

W przyszłym roku rozpocznie się budowa infrastruktury w ciągu drogi kolejowej E-30 od stacji Opole Zachód do Krakowa.
Tofik
PostWysłany: Czw 13:35, 11 Paź 2007    Temat postu:

Będzie szybka ścieżka inwestycyjna linii kolejowych o znaczeniu państwowym

Prezydent Lech Kaczyński podpisał nowelizację ustawy o transporcie kolejowym . Ustawa zakłada uproszczenie procedur w inwestycjach na liniach kolejowych. Przewiduje ona ustanowienie szybkiej ścieżki inwestycyjnej w przypadku linii kolejowych o znaczeniu państwowym, co ma w szybkim czasie poprawić wykorzystanie środków unijnych. Wprowadza też regulacje dotyczące lokalizacji linii kolejowych oraz wywłaszczania nieruchomości pod ich budowę czy modernizację. Ustawa ma wejść w życie 14 dni od ogłoszenia.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group