Autor Wiadomość
Rafal
PostWysłany: Śro 21:46, 23 Gru 2009    Temat postu:

take napisał:
to nie remont, tylko prowizoryczne zabezpieczenie - wydzierżawione przęsła. Remont w 2013 ma być.
No to pozamiatane.... Jezyk
ninja alex
PostWysłany: Śro 21:18, 23 Gru 2009    Temat postu:

Prowizorki w tym kraju są "najtrwalsze", najdłużej się trzymają, niestety.
take
PostWysłany: Śro 19:37, 23 Gru 2009    Temat postu:

to nie remont, tylko prowizoryczne zabezpieczenie - wydzierżawione przęsła. Remont w 2013 ma być.
Rafal
PostWysłany: Śro 18:41, 23 Gru 2009    Temat postu:

Rozumiem, że remont już się zakończył tak?? Tzn. wyremontowano 2 tory, a reszta poczeka na lepsze czsy tak?? A pociągi i tak nadal jeżdzą po starej części mostu..
Rafal
PostWysłany: Wto 15:47, 08 Gru 2009    Temat postu:

Ja dziś przechodziłem pod wiaduktem. Jedna część od strony Katowickiej/Oświęcimskiej jest rozebrana. Nie ma wogóle tych starych filarów podtrzymujących most. Natomiast jest już położone nowe przęsło na jeden tor kolejowy. Wygląda na to, że nie chyba nie będzie żadnych podór....
uciu
PostWysłany: Wto 8:04, 08 Gru 2009    Temat postu:

Takie coś jest na stronie um - pisza, że jest to tylko "awaryjny" remont:

UWAGA! REMONT WIADUKTU KOLEJOWEGO NAD ULICĄ KRAKOWSKĄ
Remont wiaduktu kolejowego PKP nad ulicą Krakowską w Mysłowicach oraz związana z tym zmiana tras dla linii autobusowych nr: 18, 26, 35, 106, 150, 160, 292, 618, 788, 926, 935, 995, E, J, S, minibusy Katowice / Mysłowice – Jaworzno / Chrzanów, PKS

Miejski Zarząd Dróg w Mysłowicach informuje, że w związku z przystąpieniem firmy PHU „KORIMEX” do awaryjnego remontu przęseł wiaduktu kolejowego nad ulicą Krakowską w Mysłowicach (całkowite wyłączeniu ruchu kołowego oraz pieszego w pod remontowanym wiaduktem informujemy, że terminach:
1. od godziny 22:00 dnia 4.12.2009 r. do godziny 18:00 dnia 7.12.2009 r.
2. od godziny 6:00 do godziny 18:00 dnia 12.12.2009 r.
3. od godziny 6:00 do godziny 18:00 dnia 19.12.2009 r.
wprowadzone zostaną następujące trasy objazdowe z wykorzystaniem przejazdów ulicą Towarową i Bytomską według poniższego:
1. Linie autobusowe nr 18, 26, 150, 926, E, J, S, PKS, minibus w kierunku Niwki ulicami: Bytomską, Towarową, Krakowską. Linia nr 18, E, J, PKS, minibus w kierunku Katowic ulicami: Krakowską, Towarową, Bytomską.
2. Linie autobusowe nr 35, 106, 160, 618, 935 w kierunku Niwki ulicami: Katowicką, Bytomską, Towarową, Krakowską (linia nr 106 dokona bezpośrednich przejazdów z ul. Bytomskiej w ul. Świerczyny). Dla kierunku do Brzęczkowic oraz dzielnicy Ćmok ulicami: Krakowska, Towarowa, Bytomska, Katowicka dalsza trasa bez zmian (linia nr 106 w tym kierunku bez zmian trasy).
3. Linie autobusowe nr 219, 292, 788, 995 dwukierunkowo skierowane zostaną ulicami: Katowicką, Bytomską, Świerczyny, Obrzeżna Północna do przystanku „Mysłowice Targ Miejski”, który będzie zarówno początkowym jak również końcowym przystankiem dla tych linii.
W związku z powyższym ustala się bezwzględną obsługę przez w/w linie autobusowe wszystkich przystanków zlokalizowanych na wytyczonych trasach objazdowych tj.
§ dla linii nr 18, 26, 150, 926, E, J, S, PKS, minibus w kierunku Niwki – „Mysłowice Bytomska” i „Mysłowice Towarowa”,
§ dla linii nr 35, 106, 160, 618, 935 w kierunku Sosnowca – „Mysłowice Katowicka”, „Mysłowice Kopalnia”, „Mysłowice Bytomska” i „Mysłowice Towarowa” w kierunku Brzęczkowic oraz dzielnicy Ćmok – „Mysłowice Kopalnia” i „Mysłowice Katowicka”.
§ dla linii nr 292, 788, 995 w kierunku Targu Miejskiego – „Mysłowice Katowicka”, „Mysłowice Kopalnia”, „Mysłowice Szpital” (stanowisko. tymczasowe) w kierunku Brzęczkowic – „Mysłowice Szpital” (stanowisko tymczasowe), „Mysłowice Kopalnia”, Mysłowice Katowicka”.
§ dla linii nr 219 w kierunku Targu Miejskiego – „Mysłowice Kopalnia”, „Mysłowice Szpital” (stanowisko. tymczasowe) w kierunku Brzęczkowic – „Mysłowice Szpital” (stanowisko tymczasowe), „Mysłowice Kopalnia”, Mysłowice Chopina”.
Przystanek „Mysłowice Kościół” kierunek do Niwki w w/w terminach zostaje zawieszony w obsłudze. Najbliższy przystanek umożliwiający korzystanie z autobusów linii nr: 18, 26, 35, 150, 160, 618, 926, 935, E, J, S, minibus, PKS to przystanek „Mysłowice Towarowa” zlokalizowany przy ul. Towarowej.

Kierowców prosimy o dostosowanie się do tymczasowego oznakowania pionowego.
Przypominamy o zmianie pierwszeństwa na skrzyżowaniu ulic Bytomska – Towarowa.
Informujemy, że w związku z zamknięciem wiaduktu nie będzie możliwości przejścia pieszych. Najbliższe przejście to ul. Oświęcimska (przejście podziemne pod Dworcem PKP) oraz ulica Bytomska.
Za utrudnienia przepraszamy.


Pewnie porządnego kompleksowego nie będzie nigdy...
pimys
PostWysłany: Wto 0:56, 08 Gru 2009    Temat postu:

podobno zaczal sie remont i przejazd pod wiaduktem (mostem?) jest zamkniety. moze ktos napisac cos wiecej? a moze jakies fotki?
abbe
PostWysłany: Czw 20:11, 12 Lis 2009    Temat postu:

Jak mnie uczono... to takie wiadukty mają średnią żywotność 90-110 lat. Akurat jest ponad 100 - to czas remontować XD

Może chcieli się dowiedzieć, że faktycznie tyle wytrzyma? Laughing
Facio
PostWysłany: Śro 11:12, 28 Paź 2009    Temat postu:

Niestety do dnia dzisiejszego nie zrobiono nic, za wyjątkiem ograniczenia prędkości dla pociągów.
Rafal
PostWysłany: Czw 12:23, 23 Lip 2009    Temat postu:

Jakby odemontowali go kompleksowo, odpowiedno oświetlili stałby się ozdobą dla miasta.... nie chce mi się wierzyć, że most nie był remontowany pod ponad 100 lat!!! Teraz strach pod nim przechodzić
take
PostWysłany: Czw 10:46, 23 Lip 2009    Temat postu: [TVS]Zrujnowany wiadukt w Mysłowicach

Zrujnowany wiadukt w Mysłowicach
Źródło: Krzysztof Bąk, TVS.pl, 2009.07.22

Na razie spóźniają się tylko pociągi i oby na tym się skończyło. Bo jeśli zbyt późno zapadną decyzje o remoncie wiaduktu kolejowego w samym centrum Mysłowic, może dojść do tragedii. Wybudowana ponad sto lat temu konstrukcja wymaga szybkiego remontu. Kolej chce go przeprowadzić, ale chce też pomocy od miasta. Urzędnicy na razie nie mówią nie, ale czekają na oficjalne pismo z PKP.

Na tym wszystkim najbardziej tracą pasażerowie, bo z powodu złego stanu wiaduktu pociągi na trasie Katowice-Kraków jeżdżą dłużej.

Zegarki pasażerów nie chcą zwalniać, tak jak pociągi zwalniają przed wjazdem na stację w Mysłowicach. A to spory problem dla większości podróżnych. Martyna Ochojska przez kilka dni postanowiła odpocząć w górach. - Przesiadam się w Krakowie na drugi środek transportu, więc jeżeli się spóźnię, trzeba będzie opóźnić wyjazd. A tu punktualny pociąg to jak wygrana na loterii. Normalnie pomiędzy Katowicami, a Mysłowicami powinny jeździć szybko. Teraz nie dość, że jadą wolniej, to jeszcze się zatrzymują. Przejechać po mysłowickim wiadukcie mogą tylko jednym torem. (...)

Dzieje się wiele, głównie tam, gdzie nie widać. Bo most odkąd powstał, czyli od 1903 roku, gruntownego remontu nie doświadczył. W efekcie tych zaniedbań podpory nie wytrzymują zbyt dużego obciążenia. Przechylają się, a kiedyś mogą runąć. - Został na nim ograniczony ruch kolejowy z tego powodu i w najbliższym czasie będzie musiał zostać przynajmniej w części rozebrany - informuje Janusz Michalik, Zakład Linii Kolejowych w Katowicach. Szef śląskiego oddziału PLK, Karol Trzoński chce by centrala spółki wpisała remont na listę najpilniejszych inwestycji. Liczy też, że w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, swoje wcale nie małe trzy grosze dorzuci miasto. (...)

Podstawowe naprawy kosztować będą 2,5 mln złotych. Kompleksowy remont nawet cztery razy więcej. Miejscy urzędnicy deklarują, że pochylą się nad problemem, gdy dostaną czytelny sygnał, że remont się rozpoczyna. - Jak wpłynie pismo będziemy się zastanawiać co z tym fantem zrobić. Jak ten problem rozwiązać - oznajmia Katarzyna Szymańska, Urząd Miasta w Mysłowicach.

I chyba trzeba zrobić to bardzo szybko, bo gdy wiadukt runie, problem będzie o wiele większy niż kilkunastominutowe opóźnienie.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group