Autor Wiadomość
ninja alex
PostWysłany: Sob 13:46, 16 Sty 2010    Temat postu:

uciu napisał:
Chyba 100 czy 200lat temu były lepsze brukowane drogi niż to co jest teraz!!!


I wszystko jasne ; p
kukulka1
PostWysłany: Sob 12:00, 16 Sty 2010    Temat postu:

Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie dobrego gospodarza i przeprowadzenie odpowiednich zmian w mieście, aby żyło się tu dobrze i spokojnie Wesoly
Jakoś sobie nie wyobrażam jeżdżenie do Katowic czy Jaworzna, żeby załatwiać wszystkie formalności urzędowe i nie tylko ...
Może jestem dinozaurem, ale czuję więź z tym miastem Wesoly
uciu
PostWysłany: Sob 10:06, 16 Sty 2010    Temat postu: Powstanie nowa droga

... ale nie w Mysłowicach...

Na przykładzie sasiada widać, że jak się chce, ma się pomysł i troche rozumu można wszystko. Niestety brakuje tego w mysłowickim urzędzie i jakbym miał być szefem tego bu##%^ to polecieliby wszyscy.

Chyba 100 czy 200lat temu były lepsze brukowane drogi niż to co jest teraz!!! I po co była ta kanalizacja? Kanalizujem Mysłowice (woła prezio) a z drogami wróciliśmy się do średniowiecza!!! Z każdej strony Mysłowic coś się robi. Szkoda tylko, że jak już jest tabliczka Mysłowice asfalt się urywa!!! Dla przykładu nowe nawierzchnie są od strony Giszowca, Murcek, Tychów, centrum K-c i Jaworzna.Dodatkowo w Jaworznie powstała obwodnica całego centrum. Najlepszym wyjściem byłoby odebranie praw miejskich, rozwiązanie burdelu zwanego UM i przyłączenie Mysłowic do Katowic/Jaworzna!!!!

Powstanie konkurencja dla A4. Jaworzno podpisało umowę
Tomasz Głogowski 2010-01-15, ostatnia aktualizacja 2010-01-16 00:52:24.0

Umowa podpisana. W mieście powstanie droga, którą będzie można ominąć płatną autostradę. Czy oznacza to złamanie tajnego aneksu do umowy rządu z zarządcą A4?


Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, podpisał z firmą Eurovia kontrakt na budowę 2,7 km drogi od ul. Orląt Lwowskich do ul. Wojska Polskiego. Dodatkowo powstanie też kilka bocznych ulic o łącznej długości 300 metrów oraz rondo na ul. Orląt Lwowskich.

Nowa droga pozwoli ominąć zakorkowany wjazd do Jaworzna od strony Sosnowca. Kierowcy dojadą nią do obwodnicy miasta, a stamtąd już jest blisko do węzła w Jaworznie Byczynie. - Nowa droga będzie dwujezdniową i dwupasmową trasą szybkiego ruchu. Każda jezdnia będzie miała dwa 3,5-metrowe pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 2 m. Całość będzie oświetlona i ogrodzona - tłumaczy Tomasz Tosza z wydziału inwestycji miejskich i dodaje, że droga zostanie poprowadzona całkowicie poza obszarem zabudowanym. Dlatego nie będzie na niej ani jednego przejścia dla pieszych oraz ekranów akustycznych.

Inwestycja w Jaworznie pewnie nie budziłaby takich emocji, gdyby nie fakt, że nowa droga będzie alternatywą dla płatnej autostrady A4 Katowice - Kraków i złamaniem tajnego aneksu, który rząd zawarł ze Stalexportem Autostradą Małopolską. Zakłada on, że w promieniu 30 km od autostrady nie może powstać ani być modernizowana żadna droga, mogąca stanowić konkurencję dla trasy zarządzanej przez Stalexport. - Nas ten zakaz nie obowiązuje, bo nie jesteśmy stroną w tej umowie - przekonuje Tosza i dodaje, że miasto otrzymało wszystkie niezbędne pozwolenia budowlane od wojewody.

Miasto zapewnia, że w razie potrzeby wybuduje nową drogę, która ma kosztować 36 mln zł, wyłącznie z własnego budżetu. Przyznaje jednak, że stara się o dofinansowanie z budżetu państwa oraz o wpisanie projektu na listę projektów kluczowych w ramach unijnego programu "Infrastruktura i środowisko".

Stalexport zapewnia, że nie blokuje i nigdy nie blokował inwestycji na drogach alternatywnych do autostrady A4 i nie będzie tak postępował również w tym przypadku. Ale miejscy urzędnicy nie bardzo w to wierzą, bo gdyby nowa droga została uznana za jezdnię o podobnych parametrach co A4, koncesjonariusz miałby prawo domagać się od skarbu państwa odszkodowania.


Tomasz Głogowski

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group