Autor Wiadomość
Tofik
PostWysłany: Wto 11:24, 30 Gru 2008    Temat postu:

Miasta będą właścicielami Tramwajów Śląskich
( PAP )

Jeszcze przed końcem 2008 r. akcje spółki Tramwaje Śląskie będą przekazane 12 gminom w województwie śląskim, na terenie których funkcjonuje komunikacja tramwajowa - poinformowała we wtorek rzeczniczka Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Alodia Ostroch. 30 grudnia Skarb Państwa przekaże akcje KZK GOP, a związek - gminom. - Rozwiązanie takie było planowane docelowo - już przy staraniach o przekazanie akcji spółki przez Skarb Państwa zakładano, iż właścicielami Tramwajów Śląskich będą gminy. KZK GOP stał się pośrednikiem - względy formalne oraz wymogi prawne wymagały, by akcje przez Skarb Państwa przekazane zostały jednemu podmiotowi. Ze względów proceduralnych - i po to, by jak najszybciej sfinalizować przekazanie akcji - zdecydowano, iż podmiotem tym będzie KZK GOP - powiedziała Alodia Ostroch.

Akcje zostaną podzielone proporcjonalnie. Wyliczono je według pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez tramwaje na terenie poszczególnych miast. Bytom otrzyma 14,6 proc., Chorzów - 9,3 proc., Czeladź - 0,9 proc., Dąbrowa Górnicza - 6 proc., Gliwice - 4,6 proc., Katowice - 25,1 proc., Mysłowice - 1 proc., Ruda Śląska - 5,2 proc., Siemianowice Śląskie - 0,6 proc., Sosnowiec - 14,8 proc., Świętochłowice - 5,5 proc., Zabrze - 12,4 proc.

Przekazanie akcji umożliwi gminom współfinansowanie inwestycji w komunikację tramwajową na własnym terenie oraz wykorzystanie funduszy unijnych. KZK GOP przejął akcje Tramwajów Śląskich SA od Skarbu Państwa 30 maja 2007 r. Uchwała dotycząca przekazania ich gminom podjęta została przez Zgromadzenie KZK GOP 27 maja 2008 r.
Rafal
PostWysłany: Wto 18:16, 09 Wrz 2008    Temat postu:

W końcu kogos oświeciło w PKP, wprowadzenie takich biletów to pierwszy krok do zmian. To nie wystarczy, oprócz tego trzebaby przeprowadzić szeroką kampanię informacyjną. Myślę, że ten pomysł może być wstępem do zorganizowania szybkich połączeń kolejowych pomiedzy miastami aglomeracji. Kolejnym krokiem powinny być remonty torów, stacji, wymiana taboru na szybkie stosunkowo małe składy.... ale znając PKP to bardzo bardzo odległa wizja...
Tofik
PostWysłany: Nie 12:09, 24 Sie 2008    Temat postu:

Od września nowa taryfa strefowa w pociągach regionalnych
( Krzysztof Bojda - WPK Katowice )

Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadza od 1 września 2008 r. bilety strefowe ważne w pociągach osobowych na obszarze centralnego województwa śląskiego. Nowa oferta cechuje się bardzo atrakcyjnym cennikiem, który zbliża opłaty do poziomu wyznaczanego przez komunikację miejską.

Nowe bilety ważne będą przez dwie godziny i uprawniać będą do nieograniczonej liczby przejazdów w klasie 2 pociągów osobowych w obrębie danej strefy.

Obszar obowiązywania oferty ograniczony jest stacjami: Gliwice, Tarnowskie Góry, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Dąbrowa Górnicza Wschodnia, Jaworzno Szczakowa, Chełm Śląski, Tychy Żwaków, Łaziska Górne Brada. W tym obrębie wyznaczone zostały trzy strefy:

strefa A – Gliwice Kuźnica, Gliwice Łabędy, Tarnowskie Góry, Bytom oraz Ruda Chebzie,

strefa B – Bytom, Ruda Chebzie, Łaziska Górne Brada, Tychy Żwaków, Katowice Szopienice Południowe,

strefa C – Katowice Załęże, Katowice Piotrowice, Katowice Podlesie, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Dąbrowa Górnicza Wschodnia, Jaworzno Szczakowa, Chełm Śląski.



W zależności od liczby pokonywanych stref bilet kosztować będzie 3, 4 lub 7 złotych. Wydawane będą także strefowe bilety imienne miesięczne - w cenie odpowiednio 80, 100 i 170 złotych. We wszystkich przypadkach wydawane będą także bilety z zastosowaniem ulg ustawowych.

Dzięki nowej ofercie dużo atrakcyjniejsze stanie się podróżowanie pociągami regionalnymi. Od pierwszego września przejazd na odcinku Katowice - Gliwice kosztować będzie tyle samo, co przejazd komunikacją miejską na tej trasie (przy czasie przejazdu: autobus – 54 minuty, pociąg – 34 minuty).

Nowa taryfa to dobry krok w stronę przywrócenia znaczenia kolei regionalnej w systemie transportowym GOP. Konieczne jest jednak jak najszybsze wprowadzenie prawdziwie zintegrowanej taryfy ważnej we wszystkich środkach komunikacji - dopiero to zachęci pasażerów do masowej przesiadki na pociąg, czego dobitnym przykładem losy zaniechanego niestety projektu wspólnego biletu miesięcznego ATP.
take
PostWysłany: Pon 23:24, 04 Sie 2008    Temat postu:

cały odcinek.. jak mówią rzecznicy..
jak bedzie zobaczymy..
Dombia
PostWysłany: Pon 22:23, 04 Sie 2008    Temat postu:

Powiedzcie, ale tak na 99,9% czy będą przebudowywane odcinki:
Od skrzyżowania z Obrzeżną do Szopienic (ul. Świerczyny)
ul. Świerczyny od skrzyżowania z Obrzeżną do kościółka św. Krzyża (5 lat temu remontowany odcinek...)
Ul. Powstańców - pętla tramwajowa - także tam w krzokach Wesoly za willą Kuderów.

O Świerczyny pisał niedawno Take dla MMSilesia, proszę o prawie pewną odpowiedź Cool

PS. Zostały 4 miesiące i potem może na rok pożegnamy tramwaje, trzeba zrobić sesje pożegnalną Bardzo wesoły
Rafal
PostWysłany: Czw 13:30, 17 Lip 2008    Temat postu:

wszystko to imponującą brzmi, ale zobaczymy jak to będzie w praktyce wyglądać
Luke
PostWysłany: Śro 18:42, 16 Lip 2008    Temat postu:

^uzupełniając temat.

Radni juz przyjęli ten projekt w odpowiedniej uchwale. Kwota - niecałe 4,5 mln. Ale termin realizacji to 2011. Hmm
Tofik
PostWysłany: Wto 22:21, 15 Lip 2008    Temat postu:

200 milionów euro na tramwaje i trolejbusy
( Marek Borys, WPK Katowice )

To już pewne, wkrótce szerokim strumieniem popłyną pieniądze na modernizacje sieci tramwajowej i trolejbusowej, dzięki czemu w ciągu kilku najbliższych lat poprawi się podróżowanie tymi środkami komunikacji miejskiej. Wszystko za sprawą wpisania projektu „Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej” na listę niezbędnych inwestycji do zorganizowania w naszym kraju Euro 2012. Dotarliśmy do szczegółów projektu, zawartych w nim odcinków sieci, które będą modernizowane i rozbudowywane.

Koszty projektu szacowane na 705 mln złotych w połowie pokryje Resort Infrastruktury. Drugą połowę wyłożą gminy, uczestniczące w projekcie, których wkład własny zależy od zgłoszonych inwestycji. Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln), następnie Sosnowiec (84 mln), Bytom (40 mln), Chorzów (36 mln), Tychy (25 mln), Zabrze (16 mln), Gliwice i Ruda Śląska (po 12 mln), Mysłowice (4 mln). Na terenie Dąbrowy Górniczej (3mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.

Do tej pory już 5 miast - Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Tychy - podjęło stosowną uchwałę przeznaczając pieniądze na ten cel. Najpóźniej do końca lipca podobne decyzje powinny podjąć rady sąsiednich miast.

Przede wszystkim modernizacji zostaną poddane odcinki, na których występują bariery techniczne i zagrożenia ciągłości usług trakcji. Zakres poszczególnych inwestycji w miastach będzie się, zatem przedstawiał następująco:

1. Bytom
W Bytomiu zmodernizowane zostaną torowiska na ulicach w centrum miasta tj. Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Jagiellońskiej, Miarki oraz na krótkim odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy ulicą Jagiellońską, a Placem Kościuszki. Całkowicie wyremontowana zostanie trasa linii 7 od granicy ze Świętochłowicami do Zamłynia. Przewiduje się również modernizacje przejazdu przez ulicę Zabrzańską w rejonie HKS Bobrek Stal.

2.Chorzów
Chorzów zaplanował remont torowisk na ulicy Armii Krajowej na odcinku Gałeczki-Dąbrowskiego, a także na ulicy Wolności, na odcinku od Chrobrego do granicy ze Świętochłowicami. Remontu doczeka się także torowisko pomiędzy przystankami AKS i Chopina.

3.Gliwice
Tymczasem Gliwice swój wkład przeznaczą na remont torowisk na całej długości ulic Zabrskiej, Dolnych Wałów oraz Wieczorka. Inwestycje najprawdopodobniej rozpoczną się równocześnie z zawieszeniem ruchu tramwajowego z powodu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta, czyli w 2010 roku.

4. Katowice
Najwięcej inwestycji zaplanowały Katowice. Prawie całkowicie zmodernizowane zostaną torowiska na osi północ-południe zaczynając od Pętli Słonecznej do rynku, dalej w ciągu ulicy Kościuszki od wiaduktu kolejowego do Alei Górnośląskiej oraz końcówka trasy 6/16 w Brynowie. Oczywiście nie zapomniano o najważniejszych inwestycjach na osi wschód-zachód. Tutaj wymienione zostaną tory od pętli w Zawodziu do Placu Wolności, a także od przystanku Lisa do ulicy Gałeczki w Chorzowie. W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem, a także wymiana torów na ulicy Obrońców Westerplatte. W sprawnym przewiezieniu kibiców na mistrzostwa pomoże modernizacja odcinka od wesołego miasteczka do Stadionu Śląskiego.

5.Mysłowice
Najwcześniej inwestycje rozpoczną się w Mysłowicach, bo już na początku przyszłego roku. Nastąpi przebudowa torowiska na ulicach Bytomskiej, Starokościelnej, Powstańców oraz modernizacja układów zasilania.

6.Ruda Sląska
Ruda Śląska wyremontuje trasę linii 1 od przystanku Urząd Skarbowy do granicy z miastem Zabrze, a także krótkie przejazdy przy pętli w Chebziu, w ulicach: Drogi do Lipin, Asfaltowej i Dworcowej.

7.Sosnowiec
Jedyna nowa trasa tramwajowa (zawarta w projekcie) powstanie w Sosnowcu, dzięki temu dzielnica Zagórze w końcu doczeka się połączenia tramwajowego. Będzie ona biec przez środek osiedla, dalej wzdłuż ulic Paderewskiego, Śmigłego i kończyć w okolicy ulicy Gwiezdnej. Dodatkowo dotychczasowe torowisko na ulicy 3 Maja zostanie także zmodernizowane. Dotyczy to także ulic Sobieskiego aż do granicy z miastem Katowice, gdzie dobudowany zostanie drugi tor. Ostatni przewidywany odcinek do remontu znajduje się na ulicy Małachowskiego pomiędzy Rondem Gierka, a ulicą Mościckiego.

8.Tychy
W projekcie uczestniczą także Tychy, które postanowiły zmodernizować sieć trolejbusową. Wiadomo, że prace modernizacyjne obejmą każdą z pięciu linii, jednak ich szczegółowy zakres, jak również decyzja w sprawie budowy nowej trasy znane będą na początku sierpnia.

9.Zabrze
W Zabrzu inwestycje skupią się wokół modernizacji torowisk na ulicy 3 Maja od Ślęczka do Makoszowskiej wraz z budową drugiego toru, ulicy Wolności od Kondratowicza do granicy z miastem Gliwice oraz ulicy Bytomskiej od Chrobrego do Drzymały.

Niestety w wyniku konieczności zmniejszenia wartości projektu podyktowanej przez Resort Infrastruktury zmianie uległa zaplanowana liczba nowych tramwajów. Możemy spodziewać się tylko 20 nowych wagonów niskopodłogowych oraz 20 nowych wagonów tradycyjnych, Zmodernizowanych zostanie 90 wagonów, nie licząc 20 w tym roku. Zmianie nie uległ planowany zakup nowych trolejbusów, których przybędzie 15.

Realizacja całego projektu zaplanowana jest w latach 2009-2011. Pomimo tego, iż aglomeracja górnośląska nie przeżyła jeszcze w tak krótkim czasie tylu inwestycji komunikacyjnych, są one absolutnym minimum, jakie trzeba wykonać w najbliższych latach. Jak zapowiadają śląskie gminy jest to dopiero wstęp i na tym modernizacja infrastruktury tramwajowej się nie zakończy, ale będzie kontynuowana w kolejnych latach.
Tofik
PostWysłany: Nie 15:22, 06 Lip 2008    Temat postu:

^ od 2013 roku temat rozbudowy sieci tramwajowej będzie znowu aktualny
Luka
PostWysłany: Nie 15:04, 06 Lip 2008    Temat postu:

Zaprawdę dobra wiadomość. Szkoda tylko, że plany rozbudowy sieci tramwajowej do Brzęczkowic dawno upadły...
Tofik
PostWysłany: Nie 12:47, 06 Lip 2008    Temat postu:

na Bytomskiej ma zostać zastosowane torowisko na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Tak to wygląda na żywo:



Nie muszę chyba dodawać,że taki widok torowiska na Starym Mieście nie jest najlepszym rozwiązaniem estetycznym.
Tofik
PostWysłany: Sob 3:51, 26 Kwi 2008    Temat postu:

Cichy tramwaj pojedzie nową ulicą
( KPB, POLSKA Dziennik Zachodni )

Jeszcze w tym roku właściciel mysłowickiego torowiska tramwajowego będzie miał gotowy projekt jego remontu. Prace nie zaczną się co prawda wcześniej niż w przyszłym roku, ale doskonale zgrają się z planowaną przez magistrat modernizacją ul. Bytomskiej.

Mysłowickie torowisko znalazło się na jednej liście między innymi z remontem pomiędzy katowickim Rynkiem a pętlą w Zawodziu, gdzie funkcjonuje przesiadka z Mysłowic. - Inwestycje w infrastrukturę mogły się na dobre rozpocząć po przekazaniu spółki Tramwaje Śląskie przez Skarb Państwa KZK GOP. W roku minionym na remonty przeznaczono 26 mln zł. W latach poprzednich pasażerowie mogli liczyć na inwestycje wielkości ok. 10 mln zł - podkreśla Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

To dobra wiadomość dla mieszkańców Centrum i Piasku. Spółka Tramwaje Śląskie chce wymienić praktycznie całe mysłowickie torowisko, którym poruszają się szynowe pojazdy. - Dokładnie 1.246 metrów pojedynczych torów - informuje Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.

Robotnicy zajmą się więc torowiskiem w ciągu ul. Powstańców, Szymanowskiego, Starokościelnej i części Bytomskiej. Według pracowników spółki zostanie zastosowana nowoczesna technologia, która spowoduje, że przejeżdżające "czternastki" będą znacznie mniej hałasowały.

Zła wiadomość - prace w Mysłowicach miały ruszyć już w tym roku, ale przesunięto je na przyszły. - Postanowiliśmy zmodernizować większą liczbę wagonów. Można powiedzieć, że wybraliśmy interes większej części społeczeństwa - tłumaczy Wolniok.

Zapewnia jednak, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt techniczny całego przedsięwzięcia. - W umowie zapisano, że ma być gotowy w czerwcu - dodaje dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.

Te plany idealnie współgrają z zapowiadaną na przyszły rok modernizacją ul. Bytomskiej. Przypomnijmy, w ostatniej chwili do uchwalonego pod koniec ubiegłego roku budżetu wskoczył remont tej ulicy. To tak na prawdę tylko pierwszy krok, który prezydent i radni zrobili, by zmodernizować tę jedną z głównych ulic miasta. Zapisane w budżecie miasta 500 tys. zł ma posłużyć przygotowaniu projektu technicznego zaczynającej się przy ul. Krakowskiej - ul. Starokościelnej następnie przechodzącej w ul. Bytomską i odnogi w drugą stronę - ul. Powstańców. Czy zapisana kwota wystarczy na sporządzenie dokumentacji technicznej, okaże się w ciągu roku. Wiadomo już, że sam remont pochłonie przynajmniej kilka milionów złotych. Ale pieniądze na niego rajcy będą musieli szukać dopiero w budżecie na 2009 rok.

Jeżeli uda się rozpocząć i dokończyć te inwestycje, to praktycznie cała arteria z centrum miasta aż do jego granic z Szopienicami będzie miała nową nawierzchnię. Prawie sześć lat temu, jeszcze w czasie prezydentury Zbigniewa Augustyna, wyremontowano bowiem ul. Świerczyny, w którą Bytomska przechodzi na wysokości Szpitala nr 2.
Rafal
PostWysłany: Śro 17:25, 23 Kwi 2008    Temat postu:

ta ulica powinna już dawno zostac przebudowana bo woła o pomstę do nieba.... chodzi mi o odcinek od kościółka do dużego kościoła Confused
Luke
PostWysłany: Nie 10:33, 20 Kwi 2008    Temat postu:

Dombia napisał:
Luke napisał:
wkońcu projekt przebudowy w budżecie jest


Ale nie na ten rok.
Tu poproszę 44 o potwierdzenie Wesoly


W budzecie na ten rok jest 500 tys. na opracowanie projektu - co oczywiście nie oznacza ze projekt zostanie opracowany bo przetargu jeszcze nie było. No ale zakładając że projekt uda sie zrealizować to w przyszłym roku najwczesniej moznaby remontować (oczywiscie jak bedzie za co). Szansa że Tramwajom sie uda zrobić swój remont w tym roku jakaś jest, ale raczej bym obstawiał 2009.
Dombia
PostWysłany: Pią 23:43, 18 Kwi 2008    Temat postu:

Czterdzieści_4 napisał:

Małe również prawdopodobieństwo,że w tym roku zmodernizują torowisko Mruga

Pani rzecznik KZK GOPu upiera się że tak Mruga

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group