Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 8:33, 18 Kwi 2017    Temat postu:

gdzie to można zobaczyć? bo ja nie widzę żadnego odcinka planowanego, trzeba coś kliknąć?
blackmesa47
PostWysłany: Śro 14:19, 18 Kwi 2012    Temat postu:

na stronie openstreetmap org widać planowaną DTŚ między Obrzerzną Zachodnią a rondem przy Fashion House w Jaworznie; czy coś się tam zaczyna dziać? widzę ostatnio krzewy wycięte, Obrzeżna w remoncie, ...
Gość
PostWysłany: Śro 20:02, 28 Wrz 2011    Temat postu: Egis Poland

Podpisanie umowy - projekt DTŚ

02.03.2011

Dnia 02.03.2011 podpisana została również umowa na: Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany i wykonawczy wraz ze skompletowaniem dokumentacji formalno – prawnej i geodezyjnej dla przedsięwzięcia „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich”, gdzie Zamawiającym jest Województwo Śląskie.

Ze strony Egis Poland
Lukas
PostWysłany: Czw 10:09, 27 Sty 2011    Temat postu:

bip.slaskie.pl

Zamówienie:
wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany i wykonawczy wraz ze skompletowaniem dokumentacji formalno – prawnej i geodezyjnej umożliwiającej uzyskanie własności gruntów pod inwestycję dla przedsięwzięcia „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich”.

Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Opracowanie koncepcji programowej - do 31.03.2011
2) Opracowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wraz z załącznikami - do 20.06.2011
3) Przygotowanie Projektu Budowlanego - do 15.06.2011
4) Przygotowanie Projektu Wykonawczego wraz z kosztorysem inwestorskim - do 30.09.2011

Wybrana oferta:
EGIS POLAND sp. z o.o.
Cena wybranej oferty brutto: 1 157 170,00 zł
uzytkownik
PostWysłany: Sob 12:53, 01 Maj 2010    Temat postu:

hmmm...
Ale raczej to nie realne.
eXpert
PostWysłany: Czw 9:22, 29 Kwi 2010    Temat postu:

uzytkownik napisał:
Rośliny???
To jest CHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!
I jak ma być w Polsce lepiej?


Pomyśl jakby to wyglądało gdybyś Ty stał na przeszkodzie takim roślinom i chciałyby Cię usunąć Laughing Twisted Evil
uzytkownik
PostWysłany: Śro 23:22, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Rośliny???
To jest CHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!
I jak ma być w Polsce lepiej?
ninja alex
PostWysłany: Pon 16:47, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Ostatnio w radiu słyszałam, że odcinek Zabrze-Gliwice będzie oddany dopiero na przełomie 2011/2012( opóźnienia z powodu jakiegoś gatunku rośliny).
kufel
PostWysłany: Pon 6:49, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Nie ma mowy o przedłużeniu DTŚ do Mysłowic

Kolejny poślizg na Drogowej Trasie Średnicowej. Brak dokumentacji zastopował budowę odcinka z Katowic do Mysłowic. Choć mającej przygotować formalności poznańskiej spółce Grontmij Polska zostało jeszcze 1,5 roku na uzupełnienie braków, urzędnicy marszałka nie dali wiary zapewnieniom, iż zdąży w terminie.

Zgodnie z ich sugestią, zarząd województwa zabrał odłożone na "średnicówkę" pieniądze i przekazał je na inwestycje drogowe w Bytomiu, Rudzie Śląskiej i Żorach.
A to oznacza, że wschodni odcinek DTŚ-ki być może na długie lata utknie w urzędniczych szufladach.

Niemal dokładnie rok temu marszałek Bogusław Śmigielski podpisał umowę z poznańską firmą Grontmij Polska. W ciągu 30 miesięcy miała przygotować całą dokumentację dwukilometrowego odcinka: dostarczyć studium wykonalności i decyzję środowiskową, wyłonić projektanta, zdobyć pozwolenie na budowę i w końcu wyłonić wykonawcę oraz inżyniera kontraktu. Za tę usługę firma miała skasować 730 tysięcy złotych. - To była najtańsza oferta - przyznał wówczas marszałek Śmigielski.

Sama budowa tego odcinka "średnicówki" miała kosztować ok. 160 milionów złotych i z racji współfinansowania inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego powinna się zakończyć do roku 2015. Kluczem do rozpoczęcia prac w terenie jest jednak zgodne z harmonogramem przygotowanie dokumentacji. I tu pojawił się problem.

- Opóźnienia w terminie sporządzenia dokumentacji projektowej były tak znaczące, iż realne jest, że sama inwestycja nie zostanie zrealizowana i rozliczona w terminie - mówi Małgorzata Staś, dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego. Jak dodaje, fakt, iż przygotowująca dokumentację firma ma jeszcze w zapasie osiemnaście miesięcy, nie zmienia ogólnej oceny sytuacji.

- Na opracowanie konkretnych dokumentów wyznaczone były konkretne terminy. Jeśli na tym etapie są już takie spóźnienia, to nie ma co liczyć, że zostanie dotrzymany również ostateczny termin ukończenia tego zadania
- uważa dyrektor Staś.

W tej sytuacji zarząd województwa postanowił nie ryzykować angażowania unijnych pieniędzy w projekt, który może nie zostać zrealizowany w wymaganym przez unijne przepisy terminie. Całą odłożoną na ten cel pulę skierował na trzy inne inwestycje drogowe w regionie, zaś budowę DTŚ na odcinku Katowice-Mysłowice przeniósł na listę projektów rezerwowych, finansowanych ze środków RPO.

Przedstawiciele Grontmij Polska nie kryją zaskoczenia takim obrotem sprawy. Marek Stajndor z katowickiego oddziału spółki zapewnia, iż nic mu nie wiadomo o takiej decyzji zarządu województwa. Jak podkreśla, firma bezpośrednio nie opracowuje dokumentacji dla DTŚ-ki, lecz zleca to zadanie podwykonawcom i koordynuje całość ich poczynań.

- O ile mi wiadomo, to w ramach umowy nie ma żadnych problemów z dotrzymaniem terminów - mówi Stajdnor.

Co dalej z katowicko-mysłowickim odcinkiem "średnicówki"? Urzędnicy marszałka przekonują, że sprawa jeszcze nie jest definitywnie pogrzebana w szufladzie.

- Jeśli dokumentacja projektowa zostanie przygotowana i akurat będą wolne środki, to można je będzie skierować na ten cel - zapowiada Małgorzata Staś.
Pytanie tylko, czy i kiedy takie wolne środki będą do dyspozycji marszałka i czy nie okaże się wówczas, że inne projekty z listy rezerwowej RPO mają większe prawo do tych pieniędzy.

Podczas gdy kierowcy z Katowic i Mysłowic mogą tylko "kibicować" DTŚ-ce podczas przyszłej walki o unijną kasę, urzędnicy z Bytomia, Rudy Śląskiej i Żor już teraz zacierają ręce. W sumie te trzy miasta dostały do podziału blisko 97 milionów złotych. Najwięcej, bo przeszło 43 miliony, zgarnęła Ruda Śląska na budowę krótkiego, lecz ważnego odcinka trasy N-S. Stanowić on będzie połączenie "średnicówki" z ulicą 1 Maja - jedną z głównych arterii miasta. Dotychczas wyjazd z DTŚ-ki w dzielnicy Ruda możliwy był w kierunku północnym, więc zmierzający na południe miasta kierowcy przebijali się przez pobliskie skrzyżowanie, skutecznie je blokując. Po rozbudowie węzła permanentny korek ma zostać rozładowany. Kiedy to nastąpi? Urzędnicy wolą nie ryzykować wskazywania konkretnych terminów.

- Otwarcie kopert z ofertami zainteresowanych firm nastąpi w połowie maja, a wykonawca od wejścia na plac budowy będzie miał 24 miesiące na realizację inwestycji. Trudno jednak konkretnie wskazać, kiedy faktycznie wkroczy na teren budowy - mówi Adam Nowak, rzecznik rudzkiego magistratu.

Znacznie bardziej zaawansowane są prace przy budowie obwodnicy Żor (dostali blisko 33 mln złotych) oraz przebudowie ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej w Bytomiu (tutaj dotacja wyniosła 21 mln). Tą pierwszą kierowcy będą mogli
pojechać jesienią tego roku, te drugie mają być oddane do użytku jeszcze przed wakacjami.

- Modernizacja tych ulic usprawni dojazd z centrum miasta do DTŚ-ki w Świętochłowicach. Od początku byliśmy zdeterminowani, by zrealizować te inwestycje z własnych środków. Te pieniądze to dla nas premia za odwagę - komentuje Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka UM w Bytomiu.

31,3 km
ma obecnie "średnicówka". Odcinek do Dąbrowy miałby
dodatkowo ok. 22 km samochodów każdego dnia pokonuje w regionie trasę ze wschodu na zachód

Najdłuższa budowa w regionie

Choć trudno w to uwierzyć, budowa Drogowej Trasy Średnicowej trwa już 31 lat!

Dokładnie w 1979 roku rozpoczęły się pierwsze roboty przy średnicówce na granicy Katowic i Chorzowa.

Dwa lata później prace wstrzymano i wznowiono dopiero w roku 1986. Od tego czasu przez kolejne kilkanaście lat ekipy budowlane powoli zmierzały od Katowic w kierunku zachodnim.

Najbardziej spektakularnym momentem prac było przeprowadzenie DTŚ-ki w samych Katowicach tunelem pod rondem (otwarto go dla ruchu w grudniu 2006 roku). Dziś "średnicówka" liczy 31,3 kilometra i prowadzi od centrum Katowic przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską do granicy Zabrza.

Aktualnie trwają prace nad jej budową w Zabrzu - pierwszy fragment zabrzańskiego odcinka trasy ma być oddany dla ruchu wiosną przyszłego roku.
Docelowo "średnicówka" ma zostać również przeprowadzona przez Gliwice w kierunku zachodnim.

Istnieją również plany przedłużenia jej w kierunku wschodnim przez Sosnowiec aż do Dąbrowy Górniczej.

Znów utrudnienia na węźle

Od dziś na A4 kierowcy muszą przygotować się na kolejne utrudnienia w rejonie węzła "Sośnica". Do końca maja jadący w stronę Wrocławia będą kierowani z trzech "zasadniczych" pasów na dwa pasy jezdni zbiorczej (czyli tej, która odprowadza ruch z autostrady). Z kolei ruch w stronę Krakowa odbywać się będzie nie dwoma, lecz jednym "zasadniczym" pasem jezdni, a następnie
będzie kierowany na przeciwległą (czyli prowadzącą docelowo do Wrocławia) jezdnię.

Tymczasowa organizacja ruchu wymuszona jest robotami wykończeniowymi na obiektach węzła. Rozpoczynające się właśnie utrudnienia będą ostatnimi, jakie skomplikują kierowcom jazdę na tym odcinku. - Od czerwca ruch będzie się już odbywać bez komplikacji - zapewniają w GDDKiA.

źródło: PDZ
take
PostWysłany: Pią 17:09, 19 Cze 2009    Temat postu:

„Średnicówka” dotrze do Mysłowic
(Życie Mysłowic)

Drogowa Trasa Średnicowa to prawdziwa legenda transportu drogowego na Śląsku. Zaczęto ją budować jeszcze w latach 70. Docelowo trasa ma pobiec przez najważniejsze miasta w naszym regionie, od Gliwic, przez Katowice i Mysłowice, a ż do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.

DTŚ na pewno bije wszystkie rekordy, jeżeli chodzi o czas trwania budowy, ale na szczęście prace, choć ślamazarnie, posuwają się naprzód. Na razie oddano do użytku prawie 16 kilometrów drogi na odcinku Katowice-Gliwice. W ubiegłym roku „średnicówka” dotarła do Zabrza i dosyć szybko zbliża się do Gliwic. Kilka tygodni temu zapadła w Urzędzie Marszałkowskim decyzja, aby ruszyła także budowa w drugim kierunku, czyli w stronę Mysłowic.

- Rozmowy z Marszałkiem były bardzo konkretne. Podpisano już umowę z firmą, która przygotuje dokumentację budowy dwukilometrowego odcinka Trasy. Droga pobiegnie od ulicy Bagiennej w Katowicach przez naszą Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła na autostradzie A4. Największy problem stanowią fundusze, ale „średnicówka” została wpisana na listę regionalnych projektów kluczowych, finansowanych ze środków unijnych. Całość ma kosztować ponad 160 milionów złotych. Rozmawiamy z Marszałkiem na temat wysokości wkładu, jaki wniosą do tej inwestycji Mysłowice – mówi Tadeusz Chowaniak, zastępca prezydenta Mysłowic.

Budowa DTŚ na odcinku Katowice-Mysłowice na pewno nie będzie należeć do łatwych przedsięwzięć inżynieryjnych. To trudny teren, naszpikowany wzmocnieniami gruntu, wiaduktami, przejazdami. Ale klamka zapadła. Kiedy drogowcy zakończą mysłowicki etap budowy, przyjdzie czas na plany o skierowaniu "średnicówki" dalej na wschód, w stronę Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.
pimys
PostWysłany: Czw 17:18, 18 Cze 2009    Temat postu:

mnie ciekawi też czy miasto ma jakiś plan na rozsądne połączenie obecnegu układu komunikacyjnego do O-Zach. w tej chwili w miare normalnie dojeżdza sie do niej tylko Mikołowską (po odstaniu swojego w korkach Wesoly
Tofik
PostWysłany: Pią 9:54, 29 Maj 2009    Temat postu:

Warto zwrócić uwagę na deklarację ze strony Mysłowic, o dołożeniu nie mniej, niż 20 milionów złotych, jestem ciekawy czy te pieniądze są już zabezpieczone np. ze sprzedaży gruntów za 91 mln zł w Kosztowach. Jeśli nie to czeka nas znowu zaciągnięcie kredytu, ewentualnie obcięcie o połowe wydatków na inwestycje w roku, w którym ta deklaracja będzie musiała zostać wykonana (najprawdopodobniej 2011 rok)
Rafal
PostWysłany: Czw 19:52, 28 Maj 2009    Temat postu:

Średnicówka sunie na wschód
( Michał Wroński, Dziennik Zachodni )

Ruszyły przygotowania do budowy wschodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej. W środę marszałek Bogusław Śmigielski podpisał umowę z przedstawicielami poznańskiej spółki Grontmij Polska.

To ona weźmie na siebie papierkową robotę związaną z tym przedsięwzięciem na odcinku między węzłem Lwowska w Katowicach, a tzw. Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach (odcinek do węzła Lwowska wykona miasto Katowice). -Ta oferta była najtańsza - przyznał marszałek. Przygotowanie dokumentacji ma zająć... trzydzieści miesięcy.

Postaramy się z tym uporać szybciej, ale trzeba pamiętać, że wszystkie zlecenie podlegać będą prawu o zamówieniach publicznych - przestrzegał Marek Nych, projekt manager firmy Grontmij Polska. Wybudowanie dwóch kilometrów średnicówki kosztować ma 160 milionów złotych: 100 milionów zł pochodzić będzie z unijnej dotacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, a resztę muszą wyłożyć z własnych budżetów samorząd województwa i Mysłowic. Pierwsi kierowcy przejadą DTŚ-ką do Mysłowic w roku 2015. W tym samym terminie musi zakończyć się również budowa prowadzącego do Gliwic zachodniego odcinka trasy. Obecnie drogowcy przebijają się przez Zabrze.

Co z dalszą rozbudową średnicówki w kierunku wschodnim? Na to pytanie nikt w Urzędzie Marszałkowskim nie jest obecnie w stanie konkretnie odpowiedzieć. Wiadomo tyle, że ma być doprowadzona do Dąbrowy Górniczej, a koszt tej inwestycji przekroczy miliard złotych. Zarówno jednak szczegółowe zasady finansowania, jak i sam przebieg trasy pozostaje sprawą otwartą, choć w ubiegłym roku marszałek doszedł do wstępnego porozumienia z samorządami miast, przez które miałaby trasa przebiegać.

Rozmowy nadal trwają, ale tak naprawdę wszystko zależy od przyszłych wyborów samorządowych. Mieszkańcy oczekują od władz lokalnych nie tylko działań na rzecz rozwoju sieci komunikacyjnej, ale też przyjaznego otoczenia. Nie wszystkim podoba się takie zagęszczenie czteropasmowych dróg, jak to ma miejsce chociażby w Sosnowcu - przyznał marszałek Śmigielski. - Problemem nie jest sam przebieg trasy, bo ten został już wstępnie opracowany, lecz finansowanie inwestycji. Do tej pory proponuje się nam jej realizację za nasze pieniądze. A na to nas nie stać - replikuje Grzegorz Dąbrowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Kto da miastom pieniądze na budowę średnicówki?

Prowadzący do Mysłowic odcinek Drogowej Trasy Średnicowej jest pierwszym, z którym dotychczasowy zarządca inwestycji - spółka DTŚ, nie będzie miał nic wspólnego. Inwestorem jest bowiem samorząd województwa, a wykonawcę wyłoni poznańska spółka Grontmij Polska. To ona jest odpowiedzialna za przygotowanie formalnej strony przedsięwzięcia. - Musimy sporządzić studium wykonalności i wykonanie decyzji środowiskowej, wyłonić projektanta, zdobyć pozwolenie na budowę i w końcu wyłonić wykonawcę oraz inżyniera kontraktu - wyliczał Marek Nych, project manager firmy Grontmij Polska.

Szczegółowy harmonogram prac dopiero będzie opracowany. Całość ma być gotowa w ciągu trzydziestu miesięcy. - Wszystkie zadania będą podlegać prawu o zamówieniach publicznych, a obecnie firmy wykonawcze walczą o każdy kontrakt. To może być niebezpieczne dla szybkiej realizacji zadania - tłumaczył Marek Nych.

Za przygotowanie dokumentacji dla katowicko-mysłowickiego odcinka średnicówki poznańska firma zainkasuje od Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego 730 tys. zł. - To była najtańsza oferta. Spółka DTŚ wyceniła to samo zadanie na 1,2 miliona złotych - mówił podczas podpisania umowy marszałek województwa Bogusław Śmigielski.

Budowa dwóch kilometrów trasy na odcinku od węzła Lwowska w Katowicach do węzła Jasińskiego w Mysłowicach kosztować będzie 160 milionów złotych (odcinek do węzła Lwowska; wykona miasto Katowice). 100 milionów złotych pochodzić będzie z unijnej dotacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (zapisano w nim 25 milionów euro na budowę wschodniego odcinka średnicówki. Faktyczny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ponad miliard złotych). Resztę dołoży samorząd województwa i miasto Mysłowice. - Stosowna umowa jest już przygotowywana. Mamy deklarację ze strony Mysłowic, że dołożą nie mniej, niż 20 milionów złotych - powiedział marszałek Śmigielski.

Z racji współfinansowania inwestycji ze środków RPO jej zakończenie musi nastąpić najpóźniej w 2015 r. Podobnie jak budowa zachodniego odcinka trasy na terenie Zabrza i Gliwic. - Termin zakończenia robót ustalony jest na koniec kwietnia 2011 r. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem - mówi Danuta Żak, rzeczniczka DTŚ.

O prawdziwym ukończeniu DTŚ będzie jednak można mówić dopiero wówczas, gdy dotrze ona do Dąbrowy Górniczej. Kiedy to nastąpi, tego obecnie nie wie nikt. - W ubiegłym roku rozmawialiśmy na ten temat z samorządami miast, przez które przebiegać ma trasa, ale to porozumienie nie precyzuje zasad finansowania inwestycji. Poza tym pojawiły się pewne rozbieżności, co do przebiegu DTŚ - mówi marszałek Śmigielski.

Zaskoczenia taką opinią nie kryje Grzegorz Dąbrowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu. Jak wyjaśnia, trasa ma przebiegać od okolic giełdy samochodowej, przez ul. Mikołajczyka i Narutowicza, by za Środulą wejść na teren Dąbrowy Górniczej. - Problemem nie jest przebieg trasy, ale jej finansowanie. Zaproponowano nam realizację tego odcinka za własne pieniądze. Nie stać nas na tak drogą inwestycję. Możemy wziąć na siebie część kosztów, ale w żadnym razie całość - mówi Dąbrowski. - W kolejnym etapie RPO nie dostaniemy już tak dużych środków, jakimi dysponujemy obecnie, więc na realizację tej inwestycji będą musiały zostać przeznaczone większe kwoty z budżetów miast - nie pozostawia złudzeń marszałek Bogusław Śmigielski.

Potrzebne miliony złotych

Roboty na obecnie realizowanym (4,7 km) odcinku DTŚ w Zabrzu rozpoczęto w listopadzie 2008 r. Umowny termin zakończenia robót ustalony jest na koniec kwietnia 2011 r. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem, więc termin będzie dotrzymany. Dla odcinków trasy w Zabrzu i Gliwicach trwa opracowywanie materiałów do wniosku o ustalenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia. Przewiduje się złożenie materiałów do odpowiednich organów w listopadzie 2009 r. Szacunkowy koszt dokończenia inwestycji w Zabrzu to kwota brutto ok. 165 mln zł, a w Gliwicach ok. 710 mln zł.



A tutaj na ten temat jeszcze video z Telewizji Silesia http://www.tvs.pl/informacje/11393/
Tofik
PostWysłany: Śro 20:30, 27 Maj 2009    Temat postu:

Pierwszy krok w budowie DTŚ–Wschód
( www.silesia-region.pl )

Podpisano umowę na zarządzanie projektem dotyczącym połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach

Umowa to pierwszy krok na stworzeniu kompleksowego połączenia drogowego w Aglomeracji Górnośląskiej. „Rozpoczęliśmy przygotowania do dokończenia budowy „kręgosłupa” łączącego Gliwice z Dąbową Górniczą” – powiedział po podpisaniu marszałek Województwa Śląskiego Bogusław Śmigielski. „Trwa jeszcze budowa Drogowej Trasy Średnicowej Katowice – Gliwice, ale już musimy rozpocząć skomplikowaną procedurę, która pozwoli na połączenie centrum aglomeracji z jej wschodnią części. Ważne jest, aby mieszkańcy Gliwic i Dąbrowy Górniczej mogli swobodnie przemieszczać się do pracy czy szkół po aglomeracji” – dodał.

Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie prac przygotowawczych, umożliwiających rozpoczęcie realizacji robót budowlanych w Katowicach i Mysłowicach na odcinku od węzła „Lwowska” przez węzeł „Janów” do węzła „Jasińskiego” o długości ok. 2 km. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przygotowanie pełnej dokumentacji do przeprowadzenia procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz wykonawcy do sprawowania nadzoru inwestorskiego – tzn. inżyniera kontraktu.

Dla zarządzania projektem przeprowadzono postępowanie przetargowe. Wybrano ofertę firmy GRONTMIJ Polska Sp. z o.o. z Poznania. Wartość dziś podpisanej umowy to 730 780 zł. Koszty te poniesie Województwo Śląskie. Czas wykonania usługi został określony na 30 miesięcy. „Liczymy na przyspieszenie tego terminy – tak aby koleje etapy inwestycji można bało zacząć wcześniej – apelował marszałek Bogusław Śmigielski.

Zakres usług jaki ma zostać wykonany podzielić można na cztery etapy:

ETAP I

  • uzyskanie Studium Wykonalności,
  • uzyskanie pozytywnego raportu z oceny oddziaływania na środowisko,
  • uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko

ETAP II

  • przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie projektanta,
  • uzyskanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej,
  • skompletowanie dokumentacji formalno-prawnej i geodezyjnej celem sporządzenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

ETAP III

  • uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie kompletnego wniosku

ETAP IV

  • przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót,
  • przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy do sprawowania nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót.


Historia projektu sięga 2004 rok. Miasta Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin, Dąbrowa Górnicza wspólnie z Województwem Śląskim podjęły inicjatywę wspólnego przygotowania i realizacji drogi o charakterze regionalnym łączącej Katowice z Dąbrową Górniczą. Trasa miałaby przebiegającej przez Mysłowice, Sosnowiec oraz Będzin i być naturalną kontynuacją realizowanej obecnie Drogowej Trasy Średnicowej Katowice – Gliwice.

Pierwszym elementem tego przedsięwzięcia jest rozpoczęty dziś projekt „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich”. Należy on do projektów kluczowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Szacunkowa całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 162 mln zł, szacunkowa wysokość dofinansowania ze środków RPO to 25 mln EURO.

Ze strony Województwa Śląskiego umowę podpisał marszałek Bogusław Śmigielski. Firmę Grontmij Polska Sp. z o.o. reprezentowali: Narcyz Stefańczyk - Dyrektor Generalny oraz Dariusz Terlecki - Dyrektor Oddziału Południe
Tofik
PostWysłany: Pon 12:49, 06 Kwi 2009    Temat postu:


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group