Autor Wiadomość
Rafal
PostWysłany: Śro 21:28, 07 Paź 2009    Temat postu:

Rozpisano przetarg na na wykonanie raportu dotyczącego oddziaływania odcinka DTŚ-ki do Mysłowic na środowisko.

http://www.tvs.pl/informacje/16764/
dzozew
PostWysłany: Pon 20:41, 05 Paź 2009    Temat postu:

W Mysłowicach muszymy żyć marzeniami!!! Tu się tylko dużo godo a mało robi!!!
Gość
PostWysłany: Wto 17:01, 06 Sty 2009    Temat postu:

Och jak ja bym chciał przeczytać taka nowinkę o remontach dróg w 2009 roku w Mysłowicach ....
Marzenia ..... Laughing
eXpert
PostWysłany: Pon 23:26, 05 Sty 2009    Temat postu:

a no... on woli wydać na płyty Mruga bo przeciez on tak zaistnial jako człowiek ze on musi promowac swoim wizerunkiem miasto. ALE MIASTO TO NIE JEDEN CZŁOWIEK TYLKO JEGO MIESZKAŃCY !

Bardzo w duszy mi zależy zeby Mysłowicom przywrócić dawny blask i wiadomo, że się da. Dobrze wykorzystywać środki unijne, nie hapać dla siebie i nie wydawać na głupoty i dopiero wtedy można myśleć o sporych inwestycjach a jak narazie jedynymi "wielkimi" inwestycjami są supermarkety Wściekły

Trzeba pamiętać, że dobre skomunikowanie to jest klucz dla budowy wielkiego miasta. I ktoś w magistracie to musi zrozumieć.
PiCzu
PostWysłany: Pon 23:05, 05 Sty 2009    Temat postu:

Drogi nowe i wyremontowane

W 2009 roku czeka nas wiele nowych inwestycji drogowych. Przebudowywane będą m.in. ulice Królowej Jadwigi, Wita Stwosza, Ligonia, Plebiscytowa, Powstańców, Kochanowskiego, 1 Maja, Rybnicka, Barbary, Sobieskiego, Panewnicka, Witosa, Bielska, Bagienna, Jankego, Śląska, Sowińskiego, Spokojna, Szeptyckiego, gen. Grota Roweckiego. Zmodernizowane będzie skrzyżowanie ul. Granicznej z ul. Sikorskiego, Armii Krajowej z Żołnierską, Kolistej z Pszczyńską oraz Plac pod Lipami. Rozpocznie się przebudowa układu komunikacyjnego na terenie budowy nowego Muzeum Śląskiego. Przebudowany będzie układ komunikacyjny w rejonie lodowiska Jantor. Zakończy się też przebudowa skrzyżowania ulic Le Ronda-Leopolda-Siemianowickiej.

Planowana jest przebudowa węzła ul. Kościuszki z ul. Armii Krajowej oraz modernizacja DK nr 79 na odcinku od DTŚ do ul. Lwowskiej. Realizacja inwestycji warunkowana jest otrzymaniem gwarancji dofinansowanie ze środków unijnych. Przebudowana będzie ul. Kolejowa na odcinku od ul. Rzeszótki do ul. Kłodnickiej. Rozpocznie się pierwszy etap przedłużenia ul. Stęślickiego w kierunku północnym.
KAW - POLSKA Dziennik Zachodni

http://www.katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/941979.html

To chyba trasa DTś???? W wersji UM Katowice.

Expert ja bym chciał ale kto da kasę na taką trasę, chyba nie Osyra
eXpert
PostWysłany: Pon 19:15, 05 Sty 2009    Temat postu:

PiCzu napisał:
uzytkownik napisał:
Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.



Nie będzie remontu ul. Pukowca przed zakończeniem wydobycia w tym rejonie.

Co do Luke... to głupia gadka, bo nikt ci nie wybuduje takiej drogi argumentując ja jako 5 mln zygzaków, a tym bardziej mówiąc o dostępie do południowych dzielnic dla stosunkowo malej liczby mieszkańców.


To jest myślenie nierozwojowe. Wy byście tylko chcieli mieć spokoj na kosztowach i tyle i nie interesuje was czy miasto będzie się rozwijać czy nie. Węzeł Murckowski w Katowicach jest obciążony sporym ruchem. Więc jeśli w Mysłowicach powstałaby taka alternatywna szybka droga w stronę Tychów możnaby było odciążyć ruch z tamtej trasy i przenieść go na tą drogę przez Mysłowice. Pomyśl więc ile inwestycji mogłoby powstać wzdłuż takiej drogi...
oscypek
PostWysłany: Pon 14:14, 05 Sty 2009    Temat postu:

Polna droga do tego czasu i spokój Wesoly
PiCzu
PostWysłany: Pon 13:20, 05 Sty 2009    Temat postu:

uzytkownik napisał:
Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.



Nie będzie remontu ul. Pukowca przed zakończeniem wydobycia w tym rejonie.

Co do Luke... to głupia gadka, bo nikt ci nie wybuduje takiej drogi argumentując ja jako 5 mln zygzaków, a tym bardziej mówiąc o dostępie do południowych dzielnic dla stosunkowo malej liczby mieszkańców.
uzytkownik
PostWysłany: Pon 9:31, 05 Sty 2009    Temat postu:

Ja tam wolę 5 mln zygzaków zrobić, niż tą nową drogę. Niech najpierw zrobią remont Pukowca, bo jakoś nie widzę budowy tej drogi w świetle dzisiejszych faktów.
Luke
PostWysłany: Nie 23:10, 04 Sty 2009    Temat postu:

PiCzu napisał:
Tak to nic twórczego nie odkryłeś tylko wątpię by coś takiego powstało bo prawda taka iż zjeżdżając na A-4 wjedziesz na S-1 wiec nie ma sensu wydawać 200-300 mln pln na taka łącznice.


A skąd ten genialny pomysł że ta droga miałaby powstać dla ludzi którzy chcą się dostać z A4 na S1?
Ta droga służyłaby mieszkańcom dzielnic południowych. I przede wszystkim upłynniłaby i ułatwiłaby poruszanie się po tamtych rejonach. Oczywiście zwiększając dostępność A4 i S1 ale nie tylko. Dla przykladu jak teraz sie dostać z Morgów na Ławki? Jakąkolwiek drogę byś nie wybrał to jak potem zobaczysz na mape to Ci wyjdzie 5 mln zygzaków, a w linii prostej to rzut beretem. Do tego wszystkiego zmniejszyłby sie ruch na obecnej DW934.
PiCzu
PostWysłany: Sob 13:01, 03 Sty 2009    Temat postu:

Ja cie zrozumiałem i sie dziwie bo... przedłużenie ul. Pukowca bardzo ale to bardzo drogie samie wykupienie gruntów to kilka lat z możliwościami naszych urzędników.
Po drugie, pewnie wiesz Pukowca to jeden wielki pokład węgla, wiec koszty budowania tam drogi to miliony złotych ale niby sie da tam budować (czytałem gdzieś).

Sprawa następna mieszkam na kosztowach i osobiście może u nas mniej miejsko ale... czego nie wziołes pod uwagę, ja jak i większość ludzi tu mieszkających tak wolimy. Napewno żadnych bloków skąd tys się urwał z tym.... wrrr....

Następna sprawa to inwestycje, jest kilka miejsc gdzie takie rzeczy można budować i niech tak zostanie. Jak wiesz za kilka lat na A-4 ma powstać węzeł z ul. Obrzeżna wiec napewno nie bez powodu. Tak to nic twórczego nie odkryłeś tylko wątpię by coś takiego powstało bo prawda taka iż zjeżdżając na A-4 wjedziesz na S-1 wiec nie ma sensu wydawać 200-300 mln pln na taka łącznice.

Lepszy sens miała by taka droga na Jaworzno, ona odprowadziła by ruch na Jaworzno, a to ono z sosnowcem nas korkuje najbardziej.
Luke
PostWysłany: Sob 12:53, 03 Sty 2009    Temat postu:

^ weź pod uwagę że DTŚ w wariancie jaworznickim poleci w nowym śladzie przez las, nieczynne tory kolejowe i znowu las. Czyli przez tereny które w chwili obecnej także odcinają Śródmieście od południa miasta i raczej nie ma mowy o wielu nowych inwestycjach wzdłuż tego odcinka no bo niby gdzie. A do tego realizacja wariantu jaworznickiego nie wyklucza przecież budowy DTŚki do Sosnowca ani przedłużenia Obrzeżnej Zachodniej do S1 w Lędzinach.

A4 już podzieliła miasto na bardziej zurbanizowaną północ i podmiejskie południe, i budowa DTŚ do Jaworzna moim zdaniem już raczej nic tu nie zmieni.

Moim zdaniem jeżeli chodzi o nowe drogi w mieście to priorytetem powinny być:
- DTŚ do Sosnowca
- DTŚ wariant Jaworznicki
- przedłużenie Obrzeżnej Zachodniej do S1 w Lędzinach
- ul.Nowooświęcimska
- nowe połączenie Wesołej z Brzezinką przez tereny przemysłowe na Brzezince
Wtedy można będzie uznać, że mamy układ komunikacyjny z XXI wieku, zarówno w północnej jak i południowej części miasta.
Może za jakieś 20 lat...
eXpert
PostWysłany: Pią 19:02, 02 Sty 2009    Temat postu:

bierz pod uwagę jakie jest zaludnienie po drugiej stronie autostrady. Jeśli do tego dodatkowo dojdzie DTŚ w kierunku Jaworzna to większość rzeczy będzie się toczyć w obrębie autostrady i dtśki. Reszta miasta będzie tylko szarą częścią całości.

Już tłumacze o co mi chodzi:

Mapa pierwsza czyli wariant, który juz jest zatwierdzony:


Zauważcie co się dzieje. Centrum miasta zamyka się od południa dla reszty miasta (niebieska przerywana linia). W takim bądź razie wzdłuż DTŚki zaczyna toczyć się życie. Inwestycje itp itd. Reszta miasta spoczywa w pokoju i nic się tam nie dzieje. I zaczynają się pojawiać coraz większe róznice między mieszkańcami. My w centrum mamy wszystko a wy jesteście na wsi i nie macie nic. I vice versa. Takie coś już działa w Katowicach, które są poprzecinane. Za autostradą zaczyna się "wieś" czyli małomiasteczkowość. Ludzie z centrum inaczej wtedy postrzegają tamte części miasta. "Oni tam nic nie mają, muszą dojeżdzać do centrum na zakupy etc." A dojazdu też najlepszego nie mają do centrum. A powinno być tak że mieszkańcy danego miasta powinni żyć w "pierścieniu", żeby zachowywać własną odrębnośći i być całością w granicach swojego miasta a nie dzielić się na części. Miasto to nie tort.

Mapa druga, czyli wariant częściowo zaprezentowany przeze mnie.


Teraz tak. U góry na żółto zaznaczony jest stary projekt trasy. Zauważcie, że zamykamy się od góry dla innych miast a otwieramy sie stronę naszego miasta. Zaczyna się tworzyć pierścień dla naszego miasta. Kolejna linia na żółto biegnie wzdłuż ul. Pukowca i gdzieś tam dalej w "pola". Poniżej autostrady Mysłowice są już małomiasteczkowe czyli w tym przypadku nie ma już wysokiej zabudowy ani dużego zagęszczenia ludności. I tutaj biorąc pod uwagę dostępność terenu powinno się stworzyć 2 nić, która będzie od autostrady przez Brzezinkę połączyłaby się z ul. Gagarina, a następnie z trasą S1, która umożliwiłaby połączenie z Tychami. I takie rozwiązanie drogowe tworzyłoby coś w rodzaju półpierścienia Mysłowic i pozwalało by na utrzymanie odrębności miasta wśród jego mieszkańców. Wzdłuż przeze mnie zaproponowanej drogi na pewno powstałaby inwestycje mieszkaniowe, hotelowe i usługowe dlatego tamte części miasta (Brzezinka, Kosztowy, Krasowy) nie czuły by się bardziej "pokrzywdzone", a wtedy byłby równość w mieście, że nikt nie ma lepiej od kogoś. Gorzej się już ma sytuacja z Dziećkowicami i oni są już kompletnie odcięci od Mysłowic. No ale należy wybierać mniejsze zło. I na tym polegałaby integralność naszego miasta oraz umocniłaby się nasza odrębność, przydatna zwłaszcza w momencie gdy stajemy się częścią Aglomeracji. Ale to i tak mało realne, bo nikt się nie zastanawia nad tym i nie wiem jakby to finansowo wyglądało.

Napisałem to bardzo po krótce i wydaje mi się, że dla wielu to będzie nie zrozumiałe co ma wpływ na co. Jeśli ktoś zrozumie co miałem na myśli to stawiam mu piwo Mruga
Tofik
PostWysłany: Pią 18:12, 02 Sty 2009    Temat postu:

myślę, że dzieki temu powstanie śródmiejska obwodnica Mysłowic, tworzyć ją będą - od północy DTŚ w kierunku Sosnowca, na zachodzie Obrzeżna Zachodnia, na południu DTŚ wariant jaworznicki i tego typu obwodnice śródmiejskie są idealnym rozwiazaniem dla wszystkich. Mysłowice też są podzielone na dwie części przez autostrade i jakoś nikt z południa nie narzeka, że jest odcięty od miasta. Stworzenie tej sieci dróg umozliwi w przyszłości uwolnienie całkowicie Starego Miasta od samochodów
eXpert
PostWysłany: Pią 17:53, 02 Sty 2009    Temat postu:

Tylko, że martwi mnie jedno. Żeby nie stało się to samo co w Katowicach po budowie autostrady. Reszta miasta została "odcięta" od centrum Katowic i ten kto się zna choć trochę na urbanistyce wie o co chodzi. Bo gdy powstanie tutaj ta droga to sobie zamkniemy centrum miasta w obrębie tej drogi a za DTŚ zostanie już sama dziura...

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group