Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Komunikacja miejska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Wto 18:51, 30 Gru 2008    Temat postu:

Czterdzieści_4 napisał:
design się zmienił, ciężko określić czy jest lepszy od starej wersji


Raczej będzie zimniej 44 bo nie ma żadnej pleksy, tylko troche dachu o ile się nie mylę. Jedna zaleta to to iz jest coraz to mniej elementow metalowych przez co walczymy ze zlomiarzami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Śro 13:40, 31 Gru 2008    Temat postu:

^ Moim zdaniem nowe wiaty są całkiem estetyczne a do tego bardziej "wandaloodporne" niż dotychczasowe, aczkolwiek rzeczywiście może wiuchać bardziej. No cóż - coś za coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:46, 12 Sty 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyli otwarcie PCK, zamknięcie Skotnicy w znacznej części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:34, 15 Sty 2009    Temat postu:

Przygotowałem mapkę poglądową zmian na linii 44 w przeciągu 4 lat. Niewiarygodne że jeszcze kilka/naście lat temu to była zdecydowanie najbardziej oblegana i ważna linia. Teraz już właściwie sam numer pozostał as-em w rękawie Wydziału Planowania.

Nie wspominając już o wariacjach w południowych dzielnicach i kierowaniu linii najróżniejszymi możliwymi trasami, to na północy wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przepraszam za jakość Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kufel
Moderator


Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 4:49, 15 Sty 2009    Temat postu:

162 napisał:
zamknięcie Skotnicy w znacznej części.
zamkniecie skotnicy w całej części dla komunikacji miejskiej i tym oto sposobem zostałem odciety od świata Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:25, 15 Sty 2009    Temat postu:

kufel napisał:
162 napisał:
zamknięcie Skotnicy w znacznej części.
zamkniecie skotnicy w całej części dla komunikacji miejskiej i tym oto sposobem zostałem odciety od świata Jezyk

Nie mogłem napisać całkowite bo jednak krótki kawałeczek czynny jest, w dodatku jadą po nim 44 77 162.
Kufel, mam podobnie. Teraz muszę startować i dojeżdżać na Łokietka. Autobusy z tego przystanku odjeżdżają w częstotliwości niczym w centrum aglomeracji Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: janów city center ;)
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:36, 15 Sty 2009    Temat postu:

z tego co pamietam to w czasie remontu janowskiej autobusy jezdzily po 1000-lecia, nie wiem czy 44 tez sie w to wliczalo bo nie kojarze jak to dokaldnie bylo. wiec moglbys chyba jeszcze bardziej urozamicic swoja mapke. ciekawa sprawa swoja droga Wesoly

mnie najbardziej wkurza, ze z janowa nie ma sie jak dostac do centrum(i mam tu na mysli rynek czy krakowska, a nie dworzec). nie liczac 44 jezdzacych raz na 2 godziny i 618 ktore jezdzi 6 razy dziennie tylko w tygodniu i tylko w czasie roku szkolnego... szkoda ze nie puszcza busow na szopena, ale rozumiem ze dla tego supernowoczesnego sprzetu przejazd ta ulica,zwlacza od strony centrum bylby niewykonalny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kufel
Moderator


Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:50, 15 Sty 2009    Temat postu:

162 napisał:
kufel napisał:
162 napisał:
zamknięcie Skotnicy w znacznej części.
zamkniecie skotnicy w całej części dla komunikacji miejskiej i tym oto sposobem zostałem odciety od świata Jezyk

Nie mogłem napisać całkowite bo jednak krótki kawałeczek czynny jest, w dodatku jadą po nim 44 77 162.
Kufel, mam podobnie. Teraz muszę startować i dojeżdżać na Łokietka. Autobusy z tego przystanku odjeżdżają w częstotliwości niczym w centrum aglomeracji Razz

No tak. Ja myślałem, że tak powiem przystankowo, czyli, że nie jest obsługiwany żaden przystanek na skocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:02, 15 Sty 2009    Temat postu:

44/77/162 prawidłowo jeżdżą objazdem, ale oczywiście istnieje jeszcze 292 które ma swój świat i swoje trasy...
Dojechać na Łokietka dojechałem, lecz z powrotem - podobnie jak kilka innych osób - tylko zobaczyłem ryjek 292 jak skręca z Janowskiej w Skotnicę aby obsłużyć nieobsługiwane przystanki... Eh.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:57, 15 Sty 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Szczere gratulacje dla prezia. Jako pierwszy tak stanowczo i czynnie sprzeciwił się polityce prowadzonej przez Romana Urbańczyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:04, 17 Sty 2009    Temat postu:

Poprzednia mapka czwórkowa już nieaktualna... Nowa: [link widoczny dla zalogowanych]

Jednak nic nie pobije 223:
- 14.01 - Otwarcie Giszowca Kolistej
- 14.01 - Zamknięcie Skotnicy
- 17.01 - Otwarcie PCK
- 18.01 - Otwarcie Skotnicy


Ostatnio zmieniony przez Dombia dnia Sob 11:06, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Sob 13:11, 17 Sty 2009    Temat postu:

a tak wogole to 44 i 162 w obecnym układzie to codzienne wyrzucanie pieniedzy w bloto. Co mijam te wynalazki na Obrzeznej Zachodniej to średnia ilość osób w autobusie wynosi 1-3 (wliczając kierowce)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:21, 17 Sty 2009    Temat postu:

I tak dużo...
Ale jest znaczna poprawa w stosunku do zeszłego miesiąca. Rano i popołudniu - nie przesadzając - 162 w kierunku Katowic jeździ pełne.
Frekwencja byłaby o kilka razy większa gdyby 44/162 jeździły w jakimś normalnym takcie.
Wszystko winą mieszkańców Wesołej którzy nałogowo wysyłali skargi na autobusy kończące bieg na Wesołej Rynku (obecnie żadna linia tam nie kończy trasy). A KZK postąpiło typowo i tym co marudzili zabrali, przy okazji utrudniając życie reszcie miasta.

Eh, jak sobie przypomnę dawne 162, to było coś Wściekły
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:51, 17 Sty 2009    Temat postu:

Coś o jutrzejszych zmianach - [link widoczny dla zalogowanych]

Najgorsze że nie ustalono nowych czasów przejazdów dla linii 44 162 i 292. Dzięki czemu autobus w ciągu jednej minuty ma obsłużyć średnio 2/3 przystanki na odcinku Bończyk Osiedle - Janowska - Szopena - Skotnica - Szopena... Już widzę te spóźnienia Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:52, 17 Sty 2009    Temat postu:

Polecam ten artykuł z dzisiejszego Dziennika Zachodniego na temat komunikacji organizowanej przez KZK GOP


Komunikacyjny uwiąd metropolii śląskiej

Marszałek nie wie, że komunikacja to nie tylko autobusy, tramwaje i pociągi. To także umiejętność łączenia transportu indywidualnego z publicznym. Od lat tylko mówi się o wprowadzeniu niemieckiego systemu P+R (Parken und Reisen).


Rok otworzyliśmy protestami kolejarzy (wzbogaconymi sympatią pasażerów), sprzeciwiających się likwidacji kolejnych kursów, pociągów i linii w regionie. Indagowany w tej sprawie marszałek województwa, Bogusław Śmigielski, orzekł po salomonowemu (po "piarowsku"?): - Sercem jestem po stronie mieszkańców, ale obowiązek nakazuje mi twardo stać po stronie rachunku ekonomicznego.

Ta wypowiedź dowodzi, że marszałek tego województwa nie rozumie istoty komunikacji publicznej. Gdyby naczelnym kryterium jej działania był rachunek ekonomiczny, dawno można by ją sprywatyzować i oddać na żer gry rynkowej. Ale komunikacja jest jednym z najważniejszych instrumentów służby publicznej, od którego zależy organizacja życia społecznego niemal na każdym polu: pracy, wypoczynku, kultury i sztuki, ochrony zdrowia, aktywności religijnej, aż po bezpieczeństwo publiczne. Jeśli ktoś nie dostrzega tego związku, daje dowód niekompetencji.

Dwadzieścia lat niemocy

W tym roku upłynie 20 lat od upadku PRL-u. Polska i Śląsk zmieniły się nie do poznania, chwalimy się sukcesami w budowie nowego ustroju politycznego i gospodarczego. Ale jest na Śląsku poletko, po którym przez te lata drepczemy w miejscu, nie potrafiąc rozwiązać problemów elementarnych: to właśnie komunikacja publiczna. W tej dziedzinie cofnęliśmy się w stosunku do sytuacji z 1989 roku. Wtedy przynajmniej istniał - kaleki, bo kaleki, ale jednak jakiś - system komunikacyjny w województwie i mimo piramidalnego kryzysu trwały prace nad jego udoskonaleniem.

Rok 1989 przerwał te prace i od tego czasu było już tylko gorzej. Komunikacja do dziś jest gorącym kartoflem, którym przerzucają się kolejne ekipy wojewódzkie i gminne, które najchętniej wspólnie odrzuciłyby go w niebyt, udając że problemu nie ma.

Komunikację miejską w katowickiej konurbacji oddano w pacht KZK GOP - Komunikacyjnemu Związkowi Komunalnemu Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Organizacja ta, będąc formalnie związkiem międzygminnym, jaki w imieniu swoich członków ma organizować komunikację, w istocie jest rezerwuarem posad dla polityków samorządowych, którzy akurat zostali bez pracy. Dzięki temu nigdy nie dorobiła się profesjonalnej kadry menedżerskiej, która byłaby w stanie zaproponować jakiekolwiek strategiczne rozwiązania. Do kanonów światowej groteski przejdzie impotencja, dzięki której przez wszystkie te lata lat nie udało się KZK GOP nawet ujednolicić systemu biletów na przejazd i zorganizować sprawnego systemu ich dystrybucji.

Do tego dochodzą księżycowe rozkłady jazdy, komediowe przetargi wygrywane przez egzotycznych przedsiębiorców wożących pasażerów kupami złomu, nieustanne wyciąganie rąk po pieniądze: od pasażerów, od samorządów. I to są główne pola aktywności tej przedziwnej instytucji.

Dwója na szynach

Nigdy poważnie nie podjęto w województwie problemów komunikacji szynowej. Najpierw w nieskończoność przerzucano z jednych rąk w drugie własność tramwajów, na "święty nigdy", oddalając dziesiątki bieżących spraw, w tym tak kluczowe, jak prawa do gruntów, na których leżą torowiska, inwestycje w infrastrukturę i w tabor. Dawno zużyte szyny pękają, wypaczają się, co rusz dochodzi do spektakularnych wykolejeń. Znikają kolejne linie, a jakże, z argumentem ekonomicznej opłacalności.

Komunikacja kolejowa, to już dramat na całego. Wiadomo, że PKP to trudny partner, w którym od lat rządzą ludzie z politycznego nadania kolejnych ekip rządowych, bo kolej - obok poczty - to główny rezerwuar stanowisk dla partyjnych towarzyszy. Ale to nie usprawiedliwia bezskuteczności władzy wojewódzkiej. Na naszych oczach zlikwidowano ponad połowę linii kolejowych i jeszcze więcej połączeń.

Głośno odtrąbiony program wprowadzania na lokalne linie szynobusów skończył się wielką klapą i kompromitacją. Dziesiątki milionów złotych poszły w błoto. Nie powiodły się próby wznowienia kursów na wcześniej zamkniętych trasach. Dworce i przystanki kolejowe poszły w zawstydzająca ruinę.

Przez długie lata piramidalną przeszkodą nie do przeskoczenia był wspólny bilet dla komunikacji miejskiej i kolejowej oraz wzajemna synchronizacja rozkładów jazdy. Co ciekawe udało się to... miastu Tychy, które od początku nie chce mieć nic wspólnego z KZK GOP i skutecznie organizuje komunikację po swojemu. Marszałek i jego gwardia zdają się nie wiedzieć, że komunikacja to nie tylko autobusy, tramwaje i pociągi. To także umiejętność łączenia transportu indywidualnego z publicznym.

System?!
A co to takiego?


Od lat mówi się o wprowadzeniu sprawdzonego w niemieckich warunkach systemu P+R (Parken und Reisen), gdzie na obrzeżach aglomeracji, przy stacjach komunikacji publicznej buduje się wielkie parkingi dla samochodów osobowych.

Nasze gminy i województwo nawet nie zaczęły rozmów na ten temat. Zresztą, gdzie budować te parkingi, skoro nie ma zintegrowanego systemu komunikacyjnego - wracamy więc do punktu wyjścia.

Z parkingami sprawa jest szersza. W ostatnim dziesięcioleciu Urząd Marszałkowski gruntownie wyremontował wszystkie podległe sobie instytucje kultury. Wydał na to około 200 mln złotych, jednak przy ani jednej z nich nie wybudował parkingu. Wolnych miejsc nie ma też przy innych instytucjach publicznych, w tym przy samym urzędzie.

Argument braku miejsca jest słaby. Śródmiejskie parkingi powinny powstawać wyłącznie w podziemiach, zaś technologie ich budowy pod już istniejącymi obiektami są powszechnie znane i stosowane od lat 20. ubiegłego wieku. U nas najwyraźniej wykraczają poza wyobrażenia urzędników.

Taxi-mafia działa po staremu

Nikt nie panuje nad usługami taksówkowymi, co leży po tronie władz gminnych, a niespójność ich działań daje opłakane skutki.

Mafia taksówkarska, którą udało się skutecznie wyprzeć z Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, wciąż na dobre funkcjonuje na Śląsku.

U nas nawet ceny korporacyjne są najwyższe w Polsce (2,80 zł/km, przy 2,20 w Warszawie i Poznaniu, 2,10 w Gdańsku, 2,30 w Krakowie). Indywidualni taksówkarze, zabierający pasażerów z lotniska w Pyrzowicach lub spod dworców kolejowych naciągają ich na 5 zł/km i jeszcze dowolnie manipulują granicami stref, w efekcie czego za przejazd 10 km żądają nawet 100 złotych.

Realizację naszych ambicji metropolitalnych trzeba zacząć właśnie od zorganizowania sprawnego, zintegrowanego SYSTEMU komunikacji publicznej, funkcjonującej 24 godziny na dobę, jak to jest w każdej aglomeracji. Tak, tak: SYSTEMU, a nie doraźnych, luźnych rozwiązań. SYSTEMU łączącego w jedną spójną sieć wszystkie środki transportu. Kto nie ma tej świadomości, nie powinien aspirować do funkcji publicznych. SYSTEMOWE poruszanie się po metropolii, to nie tylko dojazdy do pracy, to też możliwość korzystania z dóbr kultury, wypoczynku, placówek ochrony zdrowia, a nawet z gastronomii. Obywatel aglomeracji musi wiedzieć, że za dnia i w nocy może dotrzeć do celu, a potem bezpiecznie wrócić do domu. Że o określonej godzinie czekają na niego autobus, tramwaj, pociąg lub mikrobus, który odjedzie według rozkładu, nawet jeśli miałby jechać pusty. Bez tego marzenia o europejskich miastach, w których tętni życie, w których "coś się dzieje" są iluzją. Pan marszałek zdaje się o tym nie wiedzieć, choć od tego roku ma już w swoich rękach wszystkie instrumenty prawne, aby po 20 latach erzaców i działań pozorowanych rozpocząć poważne przedsięwzięcia.

Tymczasem w zarządzie województwa komunikację oddano jako synekurę z koalicyjnego klucza Ruchowi Obywatelskiemu "Polski Śląsk" i jego liderowi Piotrowi Spyrze, który ma do tego takie kwalifikacje, jak ja do operacji kardiologicznych. A tu przyszedł czas, aby zamiast działań pozorowanych, zamiast idiotycznych przetargów i konkursów na "promocję województwa", zamiast wydawania setek milionów na zbytki (jak Stadion Śląski), rozpisać poważny konkurs na projekt systemu komunikacyjnego, a potem poważnie się zań zabrać. Alibi pod hasłem "Chcę, ale nie mogę" już się skończyło.

Michał Smolorz - felietonista Polski DZ - POLSKA Dziennik Zachodni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 8 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin