Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transport Szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:21, 15 Lip 2008    Temat postu:

200 milionów euro na tramwaje i trolejbusy
( Marek Borys, WPK Katowice )

To już pewne, wkrótce szerokim strumieniem popłyną pieniądze na modernizacje sieci tramwajowej i trolejbusowej, dzięki czemu w ciągu kilku najbliższych lat poprawi się podróżowanie tymi środkami komunikacji miejskiej. Wszystko za sprawą wpisania projektu „Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej” na listę niezbędnych inwestycji do zorganizowania w naszym kraju Euro 2012. Dotarliśmy do szczegółów projektu, zawartych w nim odcinków sieci, które będą modernizowane i rozbudowywane.

Koszty projektu szacowane na 705 mln złotych w połowie pokryje Resort Infrastruktury. Drugą połowę wyłożą gminy, uczestniczące w projekcie, których wkład własny zależy od zgłoszonych inwestycji. Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln), następnie Sosnowiec (84 mln), Bytom (40 mln), Chorzów (36 mln), Tychy (25 mln), Zabrze (16 mln), Gliwice i Ruda Śląska (po 12 mln), Mysłowice (4 mln). Na terenie Dąbrowy Górniczej (3mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.

Do tej pory już 5 miast - Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Tychy - podjęło stosowną uchwałę przeznaczając pieniądze na ten cel. Najpóźniej do końca lipca podobne decyzje powinny podjąć rady sąsiednich miast.

Przede wszystkim modernizacji zostaną poddane odcinki, na których występują bariery techniczne i zagrożenia ciągłości usług trakcji. Zakres poszczególnych inwestycji w miastach będzie się, zatem przedstawiał następująco:

1. Bytom
W Bytomiu zmodernizowane zostaną torowiska na ulicach w centrum miasta tj. Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Jagiellońskiej, Miarki oraz na krótkim odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy ulicą Jagiellońską, a Placem Kościuszki. Całkowicie wyremontowana zostanie trasa linii 7 od granicy ze Świętochłowicami do Zamłynia. Przewiduje się również modernizacje przejazdu przez ulicę Zabrzańską w rejonie HKS Bobrek Stal.

2.Chorzów
Chorzów zaplanował remont torowisk na ulicy Armii Krajowej na odcinku Gałeczki-Dąbrowskiego, a także na ulicy Wolności, na odcinku od Chrobrego do granicy ze Świętochłowicami. Remontu doczeka się także torowisko pomiędzy przystankami AKS i Chopina.

3.Gliwice
Tymczasem Gliwice swój wkład przeznaczą na remont torowisk na całej długości ulic Zabrskiej, Dolnych Wałów oraz Wieczorka. Inwestycje najprawdopodobniej rozpoczną się równocześnie z zawieszeniem ruchu tramwajowego z powodu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta, czyli w 2010 roku.

4. Katowice
Najwięcej inwestycji zaplanowały Katowice. Prawie całkowicie zmodernizowane zostaną torowiska na osi północ-południe zaczynając od Pętli Słonecznej do rynku, dalej w ciągu ulicy Kościuszki od wiaduktu kolejowego do Alei Górnośląskiej oraz końcówka trasy 6/16 w Brynowie. Oczywiście nie zapomniano o najważniejszych inwestycjach na osi wschód-zachód. Tutaj wymienione zostaną tory od pętli w Zawodziu do Placu Wolności, a także od przystanku Lisa do ulicy Gałeczki w Chorzowie. W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem, a także wymiana torów na ulicy Obrońców Westerplatte. W sprawnym przewiezieniu kibiców na mistrzostwa pomoże modernizacja odcinka od wesołego miasteczka do Stadionu Śląskiego.

5.Mysłowice
Najwcześniej inwestycje rozpoczną się w Mysłowicach, bo już na początku przyszłego roku. Nastąpi przebudowa torowiska na ulicach Bytomskiej, Starokościelnej, Powstańców oraz modernizacja układów zasilania.

6.Ruda Sląska
Ruda Śląska wyremontuje trasę linii 1 od przystanku Urząd Skarbowy do granicy z miastem Zabrze, a także krótkie przejazdy przy pętli w Chebziu, w ulicach: Drogi do Lipin, Asfaltowej i Dworcowej.

7.Sosnowiec
Jedyna nowa trasa tramwajowa (zawarta w projekcie) powstanie w Sosnowcu, dzięki temu dzielnica Zagórze w końcu doczeka się połączenia tramwajowego. Będzie ona biec przez środek osiedla, dalej wzdłuż ulic Paderewskiego, Śmigłego i kończyć w okolicy ulicy Gwiezdnej. Dodatkowo dotychczasowe torowisko na ulicy 3 Maja zostanie także zmodernizowane. Dotyczy to także ulic Sobieskiego aż do granicy z miastem Katowice, gdzie dobudowany zostanie drugi tor. Ostatni przewidywany odcinek do remontu znajduje się na ulicy Małachowskiego pomiędzy Rondem Gierka, a ulicą Mościckiego.

8.Tychy
W projekcie uczestniczą także Tychy, które postanowiły zmodernizować sieć trolejbusową. Wiadomo, że prace modernizacyjne obejmą każdą z pięciu linii, jednak ich szczegółowy zakres, jak również decyzja w sprawie budowy nowej trasy znane będą na początku sierpnia.

9.Zabrze
W Zabrzu inwestycje skupią się wokół modernizacji torowisk na ulicy 3 Maja od Ślęczka do Makoszowskiej wraz z budową drugiego toru, ulicy Wolności od Kondratowicza do granicy z miastem Gliwice oraz ulicy Bytomskiej od Chrobrego do Drzymały.

Niestety w wyniku konieczności zmniejszenia wartości projektu podyktowanej przez Resort Infrastruktury zmianie uległa zaplanowana liczba nowych tramwajów. Możemy spodziewać się tylko 20 nowych wagonów niskopodłogowych oraz 20 nowych wagonów tradycyjnych, Zmodernizowanych zostanie 90 wagonów, nie licząc 20 w tym roku. Zmianie nie uległ planowany zakup nowych trolejbusów, których przybędzie 15.

Realizacja całego projektu zaplanowana jest w latach 2009-2011. Pomimo tego, iż aglomeracja górnośląska nie przeżyła jeszcze w tak krótkim czasie tylu inwestycji komunikacyjnych, są one absolutnym minimum, jakie trzeba wykonać w najbliższych latach. Jak zapowiadają śląskie gminy jest to dopiero wstęp i na tym modernizacja infrastruktury tramwajowej się nie zakończy, ale będzie kontynuowana w kolejnych latach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Śro 18:42, 16 Lip 2008    Temat postu:

^uzupełniając temat.

Radni juz przyjęli ten projekt w odpowiedniej uchwale. Kwota - niecałe 4,5 mln. Ale termin realizacji to 2011. Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:30, 17 Lip 2008    Temat postu:

wszystko to imponującą brzmi, ale zobaczymy jak to będzie w praktyce wyglądać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:23, 04 Sie 2008    Temat postu:

Powiedzcie, ale tak na 99,9% czy będą przebudowywane odcinki:
Od skrzyżowania z Obrzeżną do Szopienic (ul. Świerczyny)
ul. Świerczyny od skrzyżowania z Obrzeżną do kościółka św. Krzyża (5 lat temu remontowany odcinek...)
Ul. Powstańców - pętla tramwajowa - także tam w krzokach Wesoly za willą Kuderów.

O Świerczyny pisał niedawno Take dla MMSilesia, proszę o prawie pewną odpowiedź Cool

PS. Zostały 4 miesiące i potem może na rok pożegnamy tramwaje, trzeba zrobić sesje pożegnalną Bardzo wesoły
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
take
Zmiennik


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:24, 04 Sie 2008    Temat postu:

cały odcinek.. jak mówią rzecznicy..
jak bedzie zobaczymy..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:09, 24 Sie 2008    Temat postu:

Od września nowa taryfa strefowa w pociągach regionalnych
( Krzysztof Bojda - WPK Katowice )

Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadza od 1 września 2008 r. bilety strefowe ważne w pociągach osobowych na obszarze centralnego województwa śląskiego. Nowa oferta cechuje się bardzo atrakcyjnym cennikiem, który zbliża opłaty do poziomu wyznaczanego przez komunikację miejską.

Nowe bilety ważne będą przez dwie godziny i uprawniać będą do nieograniczonej liczby przejazdów w klasie 2 pociągów osobowych w obrębie danej strefy.

Obszar obowiązywania oferty ograniczony jest stacjami: Gliwice, Tarnowskie Góry, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Dąbrowa Górnicza Wschodnia, Jaworzno Szczakowa, Chełm Śląski, Tychy Żwaków, Łaziska Górne Brada. W tym obrębie wyznaczone zostały trzy strefy:

strefa A – Gliwice Kuźnica, Gliwice Łabędy, Tarnowskie Góry, Bytom oraz Ruda Chebzie,

strefa B – Bytom, Ruda Chebzie, Łaziska Górne Brada, Tychy Żwaków, Katowice Szopienice Południowe,

strefa C – Katowice Załęże, Katowice Piotrowice, Katowice Podlesie, Dąbrowa Górnicza Gołonóg, Dąbrowa Górnicza Wschodnia, Jaworzno Szczakowa, Chełm Śląski.



W zależności od liczby pokonywanych stref bilet kosztować będzie 3, 4 lub 7 złotych. Wydawane będą także strefowe bilety imienne miesięczne - w cenie odpowiednio 80, 100 i 170 złotych. We wszystkich przypadkach wydawane będą także bilety z zastosowaniem ulg ustawowych.

Dzięki nowej ofercie dużo atrakcyjniejsze stanie się podróżowanie pociągami regionalnymi. Od pierwszego września przejazd na odcinku Katowice - Gliwice kosztować będzie tyle samo, co przejazd komunikacją miejską na tej trasie (przy czasie przejazdu: autobus – 54 minuty, pociąg – 34 minuty).

Nowa taryfa to dobry krok w stronę przywrócenia znaczenia kolei regionalnej w systemie transportowym GOP. Konieczne jest jednak jak najszybsze wprowadzenie prawdziwie zintegrowanej taryfy ważnej we wszystkich środkach komunikacji - dopiero to zachęci pasażerów do masowej przesiadki na pociąg, czego dobitnym przykładem losy zaniechanego niestety projektu wspólnego biletu miesięcznego ATP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:16, 09 Wrz 2008    Temat postu:

W końcu kogos oświeciło w PKP, wprowadzenie takich biletów to pierwszy krok do zmian. To nie wystarczy, oprócz tego trzebaby przeprowadzić szeroką kampanię informacyjną. Myślę, że ten pomysł może być wstępem do zorganizowania szybkich połączeń kolejowych pomiedzy miastami aglomeracji. Kolejnym krokiem powinny być remonty torów, stacji, wymiana taboru na szybkie stosunkowo małe składy.... ale znając PKP to bardzo bardzo odległa wizja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:24, 30 Gru 2008    Temat postu:

Miasta będą właścicielami Tramwajów Śląskich
( PAP )

Jeszcze przed końcem 2008 r. akcje spółki Tramwaje Śląskie będą przekazane 12 gminom w województwie śląskim, na terenie których funkcjonuje komunikacja tramwajowa - poinformowała we wtorek rzeczniczka Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Alodia Ostroch. 30 grudnia Skarb Państwa przekaże akcje KZK GOP, a związek - gminom. - Rozwiązanie takie było planowane docelowo - już przy staraniach o przekazanie akcji spółki przez Skarb Państwa zakładano, iż właścicielami Tramwajów Śląskich będą gminy. KZK GOP stał się pośrednikiem - względy formalne oraz wymogi prawne wymagały, by akcje przez Skarb Państwa przekazane zostały jednemu podmiotowi. Ze względów proceduralnych - i po to, by jak najszybciej sfinalizować przekazanie akcji - zdecydowano, iż podmiotem tym będzie KZK GOP - powiedziała Alodia Ostroch.

Akcje zostaną podzielone proporcjonalnie. Wyliczono je według pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez tramwaje na terenie poszczególnych miast. Bytom otrzyma 14,6 proc., Chorzów - 9,3 proc., Czeladź - 0,9 proc., Dąbrowa Górnicza - 6 proc., Gliwice - 4,6 proc., Katowice - 25,1 proc., Mysłowice - 1 proc., Ruda Śląska - 5,2 proc., Siemianowice Śląskie - 0,6 proc., Sosnowiec - 14,8 proc., Świętochłowice - 5,5 proc., Zabrze - 12,4 proc.

Przekazanie akcji umożliwi gminom współfinansowanie inwestycji w komunikację tramwajową na własnym terenie oraz wykorzystanie funduszy unijnych. KZK GOP przejął akcje Tramwajów Śląskich SA od Skarbu Państwa 30 maja 2007 r. Uchwała dotycząca przekazania ich gminom podjęta została przez Zgromadzenie KZK GOP 27 maja 2008 r.


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 11:26, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin