Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[DZ] Zbieg okoliczności ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Informacje z Mysłowic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:16, 28 Mar 2009    Temat postu: [DZ] Zbieg okoliczności ?

Zbieg okoliczności ?
( Monika Chruścińska - POLSKA Dziennik Zachodni )

Słuchaj, oglądaj, czytaj... to slogan kampanii promującej, albo jak wolą pomysłodawcy billboardów, informującej mieszkańców o mysłowickich mediach. Na tablicach reklamowych umieszczono graficzne symbole poszczególnych mediów, linki do ich stron internetowych oraz wizerunek przedstawiciela Urzędu Miasta Mysłowice, Katarzyny Szymańskiej, która od 3 lat odpowiada z ramienia urzędu za kontakt z mediami. W całej tej sprawie nie byłoby nic znaczącego, gdyby nie fakt, że dwa tygodnie temu wpisano na listę propozycję kandydatury pani Szymańskiej do Europarlamentu. - Kiedy jednego dnia widzę taki billboard, a kolejnego słyszę, że jego bohaterka zamierza kandydować do parlamentu europejskiego to nasuwa mi się od razu jedna myśl - ktoś tu chce załatwiać swoje prywatne interesy za pieniądze miasta - uważa mieszkanka Mysłowic, Anna Gołota.

Sama zainteresowana zaprzecza jakoby takie działanie miało miejsce. - Poproszono mnie o użyczenie swojego wizerunku, ponieważ jako osoba odpowiedzialna za kontakty z mediami jestem też osobą właściwą, by znaleźć się na takim billboardzie. Nie wykorzystuję swojej funkcji do tego, żeby prowadzić kampanię wyborczą. Moja kampania się jeszcze nie rozpoczęła. Lista osób ubiegających się o mandat do Europarlamentu z ramienia SLD nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości. Wszelkimi sprawami związanymi z moją kandydaturą zajmuję się po godzinach pracy. W związku z tym łączenie jednego z drugim jest nieuzasadnione - twierdzi Katarzyna Szymańska. Utrzymuje także, że użyczenie swojego wizerunku na potrzeby kampanii niczym nie różni się od jej dotychczasowej działalności. - W mediach pojawiam się cały czas. Jestem cytowana, fotografowana i występuję w telewizji. Równie dobrze można stwierdzić, że promuję się cały czas, tymczasem na tym właśnie polega moja praca - dodaje.

Zdaniem specjalisty od marketingu politycznego, politologa Uniwersytetu Śląskiego, dr Marka Mazura, sprawa nie jest jednak tak oczywista. - Jest wielce prawdopodobne, że ta pani usiłuje budować własną rozpoznawalność i wykorzystuje do tego publiczne pieniądze, co absolutnie nie powinno mieć miejsca - komentuje.

Pomysł zorganizowania kampanii billboardowej wyszedł z urzędu miasta. - Miasto zaproponowało nam czy nie zechcielibyśmy promować naszego radia i innych mediów na tablicach reklamowych. Zgodziliśmy się i poprosiliśmy Katarzynę Szymańską o współpracę, bo to ładna i medialna dziewczyna. Na dodatek moja dobra znajoma. Z racji wykonywania zawodu, jak najbardziej odpowiednia do takiej kampanii. Muszę zaznaczyć, że zaprojektowaliśmy plakat dużo wcześniej, nie wiedząc o planach pani Katarzyny. To bardzo aktywna osoba, która robi wiele dobrego i całe to zamieszanie z bilbordami uważam za przesadzone - tłumaczy szef Radia Mysłowice, Michał Woźniczko.

W kampanii billboardowej wykorzystano 24 tablice reklamowe i umieszczono je we wszystkich dzielnicach miasta. Za jej sfinansowanie odpowiedzialne jest Miejskie Centrum Kultury, jedna z instytucji odpowiadających w Mysłowicach za promocję kultury w mieście i... dotowanych z budżetu miasta. Jednakże pełniąca obowiązki dyrektora placówki Barbara Gamon twierdzi, że o finansowaniu kampanii nic nie wie.

Koszt jednego plakatu to 200 zł. Miasto nie poniosło dodatkowych kosztów związanych z wynajęciem powierzchni reklamowych, ponieważ tablice należą do instytucji miejskich.

Szymańska podkreśla, że billboardy są elementem przyjętej w Mysłowicach kampanii informacyjnej. - Informowaliśmy już o aktualnie wdrażanym projekcie "Porządkowanie gospodarki wodno- ściekowej". Następnie na bilbordach pojawiła się informacja o realizowanych w mieście inwestycjach. Obecnie promujemy mysło-wickie media. W niedługim czasie pojawią się informacje na temat zbliżających się w mieście imprez: World Tour 2009, Mediawave i Off Festival - zapowiada Szymańska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Informacje z Mysłowic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin