Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kącik drogowy - stan ulic i chodników
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 20:36, 18 Lip 2009    Temat postu:

My tego napewno nie dożyjemy w Mysłowicach, może nasze wnuki Wesoly
Sami widzicie co się dzieje z tym UM. Skoda gadac.
Fajnie by było się tak zgadac i wziąść to w swoje ręce.

Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kierowca
Gość





PostWysłany: Nie 14:42, 19 Lip 2009    Temat postu:

Przez ostatni tydzień jeździłam po dosłownie pipidówach w woj. śląskim i małopolskim. Tam mają lepsze drogi od naszych, ba niektóre z tych miasteczek miały kanalizację!(znak szczególny - tablice upamiętniające danie pieniędzy na projekt przez UE).

Żeby było lepiej, bardziej "komunikacyjnie" w dzielnicach południowych. należy rozpocząć/kontynuować budowę obwodnicy( ? ), ulicy Nowooświęcimskiej. To co się dzieje obecnie na ul. Ziętka i Brzezińskiej nie przystoi Mysłowicom.

P.S kładą nowy asfalt na jednym pasie w kierunku Katowic na Obrzeżnej Zachodniej.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ninja alex



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 14:52, 19 Lip 2009    Temat postu:

W sumie nie wiem, gdzie to napisać, może tutaj, ale tylko jako ciekawostkę

W Niemczech autostrady mają co najmniej metrową nawierzchnię, przeplataną różnymi warstwami.
W Polsce ostatnio panuje taki trend, z czego należy się cieszyć.

Jeżeli chodzi o nawierzchnię zwykłych dróg, na Zachodzie mają one co najmniej 10 cm grubości i także przeplatane są różnymi warstwami.
W Polsce zazwyczaj jest to nawierzchnia dwuwarstwowa. Na dole "żółte kamienie", a u góry do 5 cm asfaltu. Tak między innymi zrobili ul. Orzeszkową.

I dzięki takiemu budowaniu narzekamy, że asfalt jest jak marmolada. I słusznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskai



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MYsłowice

PostWysłany: Śro 6:37, 05 Sie 2009    Temat postu:

Jestem ciekaw czy te patałachy z złożą jakies wnioski o schetynówki, do końca września można składac wnioski.

tu jest info
[link widoczny dla zalogowanych]

no przecież na naszych ulicach przez najbliższe 50 lat nic sie nie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 21 Sie 2009    Temat postu:

Co z ul. Pukowca? Ma ktoś jakieś informacje?
Może radny mający pod sobą tą ulicę powinien być jak najlepiej poinformowany?
Jak to młodzież mówi: żal!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kufel
Moderator


Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:47, 21 Sie 2009    Temat postu:

Nieco mniej szczęścia niż uczniowie mysłowickich ogólniaków mają mieszkańcy dzielnicy Morgi, którzy już od dłuższego czasu nie mogą się doczekać remontu ulicy Pukowca. W marcu Miejski Zarząd Dróg podjął decyzję o jej zamknięciu z powodu złego stanu technicznego, który jeszcze bardziej pogorszyła mająca tu miejsce wymiana kanalizacji.

- Jak rozkopali, tak zostało - same dziury i tylko co chwilę gdzieś wybija woda. Niech naprawią ulicę na tyle, żeby można było przywrócić na niej ruch autobusów, bo tego najbardziej brakuje. Autobusów i dojazdu do posesji. Zresztą gdyby policja stanęła u wylotu drogi, to - mówiąć żartobliwie - uzbierałaby na remont komisariatu z mandatów od samych kierowców tirów, które absolutnie nie powinny tędy jeździć - mówi pan Marek, jeden z mieszkańców Morgów.

Prezydent na doraźny remont ul. Pukowca przeznaczył w budżecie ponad 1 mln zł. Z czasem jednak okazało się, że prowizoryczna naprawa nie wystarczy i zawnioskował do rajców o zwiększenie środków o dodatkowy milion, tak aby można było przeprowadzić średni remont jezdni. Brakujące sześć zer miałby pokryć wspomniany wcześniej kredyt.


MCH - PDZ / m-ce24.pl


Ostatnio zmieniony przez kufel dnia Pią 21:48, 21 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskai



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MYsłowice

PostWysłany: Śro 8:37, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Znów jest kasa do wzięcia na drogi schetynówki i z unii a Mysłowice znów kurna nic nie zrobią !!! Panie prezydencie moze lepiej wykorzystać pieniądze planowane na budowe basenu i dać na drogi co? o ile jeszcze są a wydaje mi się, że już ich niema.

[link widoczny dla zalogowanych]

a tak na marginesie znajoma ulica na tym zdjeciu Wesoly

unas drogi zamiast remontowac to się zamyka Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 9:22, 02 Paź 2009    Temat postu:

Miasto Mysłowice cofa się do tyłu. Z gazdej strony są robone drogi. Wczoraj jadąc z giszowca do mysłowic zauważyłem jak robią nową drogę. Oczywiście tylko do znaku Mysłowice.
Mam nadzieje ze po wyborach się to zmieni ze ludzie pojdą na wybory i wybiorą dobrą ekipe. W innych miastach widac te duże inwestycje biorą dotacje z unii. Ale unas ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Pią 9:00, 09 Paź 2009    Temat postu:

info za: [link widoczny dla zalogowanych]
Narodowy Program Prebudowy Dróg Lokalnych - edycja 2009/2010
W puli przeznaczonej na drogi powiatowe woj. śląskiego jest do rozdysponowania jakieś 36mln zł - łącznie złożono 63 wnioski na kwotę 112,5 mln czyli mniej więcej co 3 wniosek zostanie dofinansowany.
Mysłowice złożyły 2 wnioski:
- Przebudowa skrzyżowania ulic Obrzeżna Zachodnia-Pukowca-Wybickiego wraz z budową chodnika przy ul. Leśnej w Mysłowicach - wnioskowane dofinansowanie - 1,939 mln
- Przebudowa ulicy Piastów Śląskich od ul. Dzierżonia do ul. Kopalnianej w Mysłowicach - wnioskowane dofinansowanie - 3 mln

To teraz kurna trzymać kciuki a nie marudzić Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ninja alex



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 18:50, 12 Paź 2009    Temat postu:

Wracając do tematu tej słynnej drogi, na której nie ma oświetlenia i dopóki nie będzie, pozostanie zamknięta.

Ja się pytam, jakim cudem otwarta jest ul. Obrzeżna(bądź co bądź 4 pasy ruchu) skoro oświetlenie na niej nie działa(od kilku dni), a na kilkunastu kilometrach a4 także oświetlenia brak(bo nie ma słupów i raczej tam nie będzie). A obie drogi dopuszczone są do ruchu.

OCB z tymi przepisami dotyczącymi oświetlenia? Na jakich drogach te cholerne lampy muszą być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:37, 12 Paź 2009    Temat postu:

alex napisał:
Wracając do tematu tej słynnej drogi, na której nie ma oświetlenia i dopóki nie będzie, pozostanie zamknięta.

Ja się pytam, jakim cudem otwarta jest ul. Obrzeżna(bądź co bądź 4 pasy ruchu) skoro oświetlenie na niej nie działa(od kilku dni), a na kilkunastu kilometrach a4 także oświetlenia brak(bo nie ma słupów i raczej tam nie będzie). A obie drogi dopuszczone są do ruchu.

OCB z tymi przepisami dotyczącymi oświetlenia? Na jakich drogach te cholerne lampy muszą być?

Interpelacja nr 7598

do ministra gospodarki oraz ministra infrastruktury

w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych

Obowiązujące do końca 2003 r. brzmienie art. 18 ustawy Prawo energetyczne zaliczało do zadań własnych gminy obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na jej terenie, jeśli była ona ich zarządcą. Natomiast oświetlenie pozostałych dróg, które nie pozostawały w zarządzie gminy, pokrywał budżet państwa, który finansował również wydatki na oświetlenie dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu, a zasady i terminy przekazywania środków określał w drodze rozporządzenia minister finansów. Istniała zatem zasada, że oświetlenie dróg finansuje jej właściciel (zarządca), natomiast wyjątek dotyczył jedynie miast na prawach powiatu.

Zmiana nastąpiła 1 stycznia 2004 r., kiedy weszły w życie znowelizowane przepisy prawa energetycznego oraz ustawy o drogach publicznych, którymi uregulowano kwestię własności dróg. Zgodnie z art. 2a ustawy o drogach publicznych drogi krajowe są obecnie własnością Skarbu Państwa, a drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne własnością właściwego samorządu. Natomiast finansowanie oświetlenia powiązano z położeniem danej drogi, a nie z jej własnością, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. Ponadto ustawą z 4 marca 2005 r. o zmianie ustawy Prawo energetyczne oraz ustawy Prawo ochrony środowiska nadano po raz kolejny nowe brzmienie art. 18 ustawy Prawo energetyczne, wskazujące, że do gmin należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Zmiana ta miała na celu uściślenie zakresu, w jakim gmina finansuje oświetlenie dróg i ograniczyła ponoszenie kosztów jedynie do dróg publicznych. W obecnym stanie prawnym do zadań własnych gminy należy więc finansowanie oświetlenia wszystkich dróg publicznych znajdujących się na jej terenie, czyli także tych niepozostających w jej zarządzie, w tym dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu.

Ponadto samorządowcy podkreślają, że ponosząca koszty gmina nie ma praktycznie wpływu na ilość punktów świetlnych, ich rozmieszczenie i czas włączenia w ciągu doby, gdyż musi w tym zakresie realizować zasady określone w rozporządzeniu ministra transportu i gospodarki morskiej z dni 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Systematyczny wzrost kosztów oświetlenia dróg i ulic powoduje, że w niektórych gminach udział kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych przekracza 40% ogólnych kosztów oświetlenia dróg i ulic. Należy podkreślić, że finansowanie kosztów oświetlenia obejmuje zarówno wydatki na energię elektryczną, jak i koszt budowy oraz utrzymania punktów świetlnych, w tym obsługi, konserwacji, a także modernizacji urządzeń i wymiany wyeksploatowanych opraw.

W związku z zapowiadanymi podwyżkami cen energii, w trosce o zabezpieczenie fundamentalnych potrzeb mieszkańców gmin oraz umożliwienie zrównoważonego rozwoju gmin wójtowie i burmistrzowie postulują o dokonanie zmian w przepisach ustawy Prawo energetyczne i ewentualnie innych aktach prawnych, które zdejmą z gmin obowiązek ponoszenia kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.

W związku z powyższym zwracamy się do Pana Ministra z pytaniem, czy w związku z trwającymi pracami nad ustawą Prawo energetyczne nie byłoby zasadne wprowadzenie takich zmian w przepisach, które uwzględniłyby postulaty samorządowców i zdjęły z gmin obowiązek ponoszenia kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, pozostawiając gminom finansowanie dróg pozostających w ich zarządzie?

Z poważaniem

Poseł Tomasz Piotr Nowak

oraz grupa posłów




Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 7598

w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych

Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację pana posła Tomasza Piotra Nowaka oraz grupy posłów (pismo znak SPS-023-7598/09 z dnia 30 stycznia br.) w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, przedstawiam następujące informacje.

Kwestię finansowania oświetlenia dróg regulują przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625, z późn. zm.). Na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 tej ustawy do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Przez finansowanie oświetlenia ustawa Prawo energetyczne rozumie finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania (art. 3 pkt 22 ustawy). Przy czym finansowanie oświetlenia dróg publicznych przez gminę obejmuje wszystkie drogi publiczne z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. Przepisom ustawy Prawo energetyczne odpowiada art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), zgodnie z którym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty, w tym m.in. zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Nie powinno budzić wątpliwości, że zapewnienie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy jest zbiorową potrzebą wspólnoty, jaką jest gmina.

Zgodnie z art. 20 pkt 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.) do obowiązków zarządcy drogi należy utrzymanie m.in. drogowych obiektów inżynierskich i innych urządzeń związanych z drogą. Drogi i urządzenia związane z drogą powinny spełniać m.in. wymagania określone w rozporządzeniu ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430). W dziale IV rozporządzenia MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie: Wyposażenie techniczne dróg, wskazano urządzenia oświetleniowe. W § 109 ust. 1 tego rozporządzenia zostały określone sytuacje, kiedy droga powinna zostać oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu. Jednakże zgodnie z § 2 przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu, wykonywaniu dróg publicznych i związanych z nimi urządzeń budowlanych, a także ich odbudowie, rozbudowie, przebudowie oraz przy remontach objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.

Przepisy powyższe odnoszą się do warunków technicznych i nie mogą przesądzać o sposobie finansowania, który jest regulowany przez ustawę Prawo energetyczne. Mając na uwadze powyższe regulacje, w ocenie resortu należy przyjąć, że zarządca drogi powinien w przypadku budowy lub przebudowy drogi pokryć koszty budowy oświetlenia, jeżeli wynika to z przepisów rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Przy czym po wybudowaniu urządzenia oświetlenia powinny zostać przekazane odpowiedniemu właścicielowi sieci. W innych sytuacjach koszty budowy i przebudowy oświetlenia drogi obarczają gminę zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne.

Koszty utrzymania wszystkich urządzeń oświetlenia drogi obciążają gminę. Przy czym, w sytuacji gdy właścicielem urządzeń jest przedsiębiorstwo energetyczne, wówczas sam obowiązek ich utrzymywania należy do tego przedsiębiorstwa.

Równocześnie wyjaśniam, iż art. 18 ustawy Prawo energetyczne w obowiązującym dziś brzmieniu powstał w wyniku wprowadzenia zmian do ww. ustawy przez ustawę z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2008 r. Nr 88, poz. 539, z późn. zm.). Art. 61 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego rozszerzył obowiązek finansowania oświetlenia dróg publicznych przez gminy z dróg będących własnością gminy do wszystkich dróg znajdujących się na terenie gminy, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. W poprzednim stanie prawnym finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg także należało do zadań własnych gmin, ale jedynie w odniesieniu do tych dróg, które znajdowały się na terenie gminy i których gmina była zarządcą. Oświetlenie dróg niebędących w zarządzie gminy finansowane było z budżetu państwa. Po przeprowadzonej nowelizacji w zakresie finansowania oświetlenia dróg przez gminy odstąpiono od wcześniejszej zasady ˝właścicielskiej˝ na rzecz zasady położenia danej drogi. Rozszerzenie obowiązku finansowania przez gminy oświetlenia ulicznego o wszystkie drogi znajdujące się na terytorium gminy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu ustawy o autostradach płatnych, wynikało z przeprowadzanej w tym czasie reformy systemu finansów samorządu terytorialnego, której celem miała być zmiana warunków funkcjonowania samorządów terytorialnych, decentralizacja funkcji państwa oraz przeniesienie części dochodów państwa do samorządów. W ramach powyższej reformy powstały nowe źródła dochodów wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Przepisy ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego zwiększyły udział jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych z 5% do 6,71%, natomiast od osób fizycznych z 27,6% do 39,34%. Mając na uwadze powyższe, nałożenie na gminy dodatkowego obowiązku, jakim jest finansowanie oświetlenia ulicznego wszystkich dróg znajdujących się na terenie gminy, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych, wiązało się z przekazaniem gminom dodatkowych dochodów m.in. na ten cel.

Przedstawiając powyższe, informuję, iż propozycje zmiany przepisów dotyczących obowiązków gminy w zakresie finansowania oświetlenia dróg zgłoszone przez pana posła zostaną poddane analizie przez Ministerstwo Infrastruktury. Należy jednak zauważyć, że problem finansowania projektowania, budowy i eksploatacji oświetlenia niebędącego własnością gmin nie dotyczy tylko oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich `i powiatowych, ale i oświetlenia tzw. ulicznego służącego mieszkańcom gmin, które w dużej większości nie stanowi ich własności, lecz przedsiębiorstw energetycznych. Ponadto podkreślenia wymaga fakt, iż oświetlenie dróg publicznych w przeważającej większości służy mieszkańcom gminy i taka była intencja obecnie obowiązujących regulacji prawnych. Równocześnie wyjaśniam, iż kwestie dotyczące zmian w ustawie Prawo energetyczne pozostają we właściwości ministra gospodarki.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu

Zbigniew Rapciak

Warszawa, dnia 24 lutego 2009 r.


Ostatnio zmieniony przez uzytkownik dnia Pon 21:41, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 8:04, 13 Paź 2009    Temat postu:

z tego co wiem to węzeł nie jest jeszcze otwarty nie ze względu na oświetlenie, ale ze względu na sprawy wydzielenia i własności działek na których leży (w tej chwili węzeł który ma być drogą publiczna leży w końcu na terenie należącym do Panattoni)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maksio



Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:33, 13 Paź 2009    Temat postu:

zostały 2 dni - chyba pamiętacie, że ktoś obiecał otworzyć węzeł do 15 października Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aisha
Zmiennik


Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 16:45, 13 Paź 2009    Temat postu:

obiecywać to obiecywali mieszkańcy Kosztów, że zablokują drogę Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzytkownik



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:56, 16 Paź 2009    Temat postu:

Hmmmm jadę sobie dzisiaj do Bierunia i myślę, że dzisiaj już 16sty, więc skręcam sobie na nowym rondzie w kosztowach w stronę S1 ....... a tu pierdut! jakieś barykady na zjazdach ???? Przecie wczoraj mieli otworzyć! Co jest?!?!?!

Ostatnio zmieniony przez uzytkownik dnia Pią 22:57, 16 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 5 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin