Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
take
Zmiennik


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:49, 11 Lip 2007    Temat postu: Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30

Najszybsza kolej w Polsce przez Mysłowice

Prędkość: max 200 km/h

CHARAKTERYSTYKA LINII

Magistrala kolejowa E30 stanowiąca część III europejskiego korytarza transportowego jest linią o priorytetowym znaczeniu. Łączy się z VI korytarzem transportowym w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II) we Wrocławiu. Na polskim odcinku przebiega od granicy z Niemcami w Zgorzelcu i Bielawie Dolnej, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Przemyśl do granicy z Ukrainą w Medyce.

# Modernizacja odcinka E30 Opole Zachodnie – Kędzierzyn Koźle – Katowice – Mysłowice;
# Modernizacja odcinka C-E3 Opole Groszowice – Pyskowice - Gliwice – Katowice Muchowice – Mysłowice;
# Modernizacja odcinka E30 Mysłowice – Kraków Mydlniki – Kraków Główny – Kraków (Podłęże) i C-E30 Kraków Myślniki – Kraków Nowa Huta – Kraków (Podłęże).




OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE

Odcinek kolejowy Opole - Katowice - Kraków jest częścią linii kolejowej E30/C-E30, należącej do Korytarza III stanowiącego element sieci TEN-T. Linia E30/C-E30 jest linią kolejową o priorytetowym znaczeniu, która łączy się z korytarzami transportowymi VI w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II). Przedmiotem projektu jest udzielenie PKP PLK S.A. pomocy technicznej dla przygotowania projektu modernizacji linii E30/C-E30 na odcinku Opole – Katowice - Kraków. Działania w ramach pomocy technicznej mają na celu określenie i sprecyzowanie zakresu przyszłej modernizacji odcinka oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania dofinansowania inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Opracowane Studium Wykonalności powinno określić działania potrzebne do tego, aby cały korytarz spełniał standardy AGC i AGTC i zapewniał operatorom jednolitą i spójną infrastrukturę.

203 km - Opole – Katowice – Kraków

Pododcinki:

79 km Opole – Gliwice
27 km Gliwice – Katowice
29 km Katowice – Trzebinia
68 km Trzebinia – Kraków
WYKONAWCA

Konsorcjum firm w składzie:
Cowi A/S, Przedsiębiorstwo Projektowania Realizacji i Wdrożeń BPK Katowice Sp. z o.o., Movares Polska Sp. z o.o., Elecol Wrocław L.Paśko i Wspólnicy, Spółka Jawna, ETC Transport Consultants GmbH,

Lider konsorcjum: COWI A/S, Parallelvej 2, DK 2800 Kongens Lyngby, Dania
KOSZT OPRACOWANIA

3 600 000 euro netto
STRUKTURA FINANSOWANIA

Fundusz Spójności w 75%; wartość 2 700 000 euro netto
Budżet państwa w 25%; wartość 900 000 euro netto
ANALIZOWANE OPCJE MODERNIZACJI

W ramach Studium Wykonalności analizowane są trzy opcje modernizacji:

Opcja „0” – odbudowa istniejącej infrastruktury w zakresie niezbędnym dla spełnienia obecnych potrzeb uwzględniających funkcje eksploatacyjne i prognozy ruchu (odtworzenie obecnej infrastruktury).

Opcja „1” – modernizacja infrastruktury do standardów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych - 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym oraz nacisk na oś 221kN. Wykonawca dokona identyfikacji i wyboru optymalnego rozwiązania w zakresie wymaganej infrastruktury w kontekście prognoz ruchu i przyszłych potrzeb eksploatacyjnych, zakładając wykorzystanie klasycznego taboru w ruchu pasażerskim.

Opcja „2” - modernizacja i dostosowanie infrastruktury do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych przy nacisku na oś 221 kN dla konwencjonalnego taboru (tak jak opcja 1). Ta opcja obejmuje również zakres modernizacji infrastruktury dla maksymalnej prędkości do 200 km/h przy założeniu pociągów pasażerskich z wychylnym nadwoziem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Obietnica ministra transportu: na szybki obiad będziemy mogli skoczyć do Krakowa
( Dziennik Zachodni )



Po nowym torowisku pociągi będą mknąć z prędkością 200 kilometrów na godzinę. W ten sposób dojazd z Katowic do stolicy Małopolski trwać może... 30 minut.

Umowę w tej sprawie podpisał właśnie minister transportu Jerzy Polaczek i zarząd PKP. - Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z europejskiego Funduszu Spójności - powiedział nam wczoraj minister Polaczek. - Podpisana między mną a PKP umowa w tej sprawie w praktyce przesądza o realizacji tego przedsięwzięcia.

Nowe torowisko na odcinku Zabrze - Kraków jest fragmentem kolejowej trasy europejskiej E-30, przebiegającej w Polsce od granicy z Niemcami, przez Wrocław, Opole, Gliwice aż do Krakowa. Do tej pory odcinek między Zabrzem a Krakowem, z powodu spodziewanych ogromnych kosztów jego wykonania (około 40 obiektów mostowych) znajdował się na liście rezerwowej. Teraz, kiedy ogłoszono, że Euro 2012 odbędą się w Polsce, a Chorzów i Kraków mogą być arenami mistrzostw, zdecydowano o przesunięciu środków i realizacji w pierwszej kolejności specjalnego połączenia między stolicami Górnego Śląska i Małopolski.

- Na tym odcinku supernowoczesne składy zespolone, które planujemy kupić, będą mogły rozwijać prędkość nawet 200 kilometrów na godzinę - mówi minister Polaczek. - Konwencjonalne pociągi ekspresowe będą natomiast mogły jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę. W praktyce oznacza to, że mieszkańcy aglomeracji, mający dwie godziny wolnego czasu, będą mogli wybrać się pod Wawel nawet na obiad.

Przypomnijmy, że dzisiaj nawet najszybsze pociągi odcinek między Krakowem a Katowicami pokonują w 1,5 godziny. Na niektórych fragmentach trasy torowisko jest na tyle zniszczone, że składy zwalniają do 40 kilometrów na godzinę.

Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych, jest jednak bardziej ostrożny, gdy mówi o szybkim połączeniu Katowice-Kraków. - Rzeczywiście, taka umowa została zawarta - potwierdza Krzysztof Łańcucki. - Teraz trzeba ogłosić przetarg i wyłonić wykonawców. To są zawsze bardzo trudne sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pimys



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzęczkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:03, 11 Lip 2007    Temat postu:

i znowu wyjdę na marudę ale czy te szybkie pociągi w Mysłowicach chociaż zwolnią nie mówiąc o zatrzymywaniu się?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
take
Zmiennik


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:10, 11 Lip 2007    Temat postu:

zwalniać będą na pewno, mamy przecież tradycję wysypywania węgla na tory Jezyk zobaczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:53, 14 Lip 2007    Temat postu:

ciekawe kiedy ta inwestycja zostanie sfinalizowana..... pewniejeszcze upłynie dużo wody w Przemszy :LOL:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Pon 0:27, 16 Lip 2007    Temat postu:

To cieszy żeby tylko wreszcie coś z dworcem zrobili bo obciach straszny sie szykuje....


Ps.

lepiej żeby te pociągi nie zwalniały bo za dużo nie ma sie czym chwalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:02, 16 Lip 2007    Temat postu:

Na stan dzisiejszy wiadomo że się nie zatrzymają. Wystarczy spojrzeć na mapę powyżej - są zaznaczone stacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:14, 16 Lip 2007    Temat postu:

ale na tej mapce to są zaznaczone węzły kolejowe a nie stacje tego pociągu... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:07, 16 Lip 2007    Temat postu:

Oj przepraszam, niedopatrzenie Zawstydzony
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
take
Zmiennik


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:19, 18 Lip 2007    Temat postu:

modernizacja ma być zrealizowana do Euro 2012,
będzie to główny szlak kolejowy z Niemiec przez Śląsk... na Ukrainę.

Rzecz jasna podróż ma być niebywale szybka jak na polskie warunki, za sprawą nowoczesnego, jakiego jeszcze u nas nie ma w kraju - torowiska.
Będzie to takie polskie TGV (we Francyji mknie do 568 km/h) u nas max 200, na początek 180 km/h. P.S. aktualnie jeżdzą od 20 - 40 czasem więcej km/h z powodu stanu torowisk, latem szyny się wydłużają, grożąc wykolejeniem, więc często jest to 20-40 km/h.

przy okazji jest szansa ze mecze odbędą się na Śląskim oraz w Krakowie.
Unia ma troche sypnąć euro centów

Tak na prawdę..
..to Katowice na tej mapie są zaznaczone tak se.. (być może nie wszyscy wiedzą gdzie są Mysłowice)..
W Mysłowicach znajduje się węzeł kolejowy na międzynarodowej trasie Wrocław – Kijów z odgałęzieniem w kierunku Oświęcimia. Dzięki temu miasto i region posiada bezpośrednie połączenia kolejowe z największymi polskimi miastami: Opolem, Wrocławiem, Poznaniem, Szczecinem, Kołobrzegiem, Krakowem, Tarnowem, Rzeszowem.. oraz Przemyślem.
W sumie w Mysłowicach zatrzymuje się 31 pociągów pospiesznych oraz 43 pociągi osobowe.


Ze względu na górniczy charakter tego rejonu, tory są niszczone przez ciężkie pociągi z węglem, a nasypy osiadają pod wpływem szkód górniczych. W rezultacie pociągi muszą zwalniać nawet do 20 km/h! Na szczęście widać już światełko w tunelu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:07, 28 Lip 2007    Temat postu:

Pomysł na dworzec w Zabrzu
( Urząd Miasta Zabrze )

Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. Zostanie sfinansowana z budżetu przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca.

Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie. - Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego – podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta.

Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.

Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 12:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:45, 28 Lip 2007    Temat postu:

no kurcze dokładnie wczoraj miałem przyjemność korzystania z dworca w zabrzou i powiem, że nie robi dobrego wrażenia... choć - moim zdaniem - lepsze niż mysłowicki

a może u nas jakoś by się dogadali w tej sprawie.... Smutny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:35, 11 Paź 2007    Temat postu:

Będzie szybka ścieżka inwestycyjna linii kolejowych o znaczeniu państwowym

Prezydent Lech Kaczyński podpisał nowelizację ustawy o transporcie kolejowym . Ustawa zakłada uproszczenie procedur w inwestycjach na liniach kolejowych. Przewiduje ona ustanowienie szybkiej ścieżki inwestycyjnej w przypadku linii kolejowych o znaczeniu państwowym, co ma w szybkim czasie poprawić wykorzystanie środków unijnych. Wprowadza też regulacje dotyczące lokalizacji linii kolejowych oraz wywłaszczania nieruchomości pod ich budowę czy modernizację. Ustawa ma wejść w życie 14 dni od ogłoszenia.


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 12:36, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:21, 18 Maj 2008    Temat postu:

W przyszłym roku rozpocznie się budowa infrastruktury w ciągu drogi kolejowej E-30 od stacji Opole Zachód do Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:56, 23 Maj 2008    Temat postu:

tzn?? będą kłaść nowe torowisko czy jak?? Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:09, 23 Maj 2008    Temat postu:

nowe torowisko w miejsce starego Mruga

Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Pią 19:09, 23 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin