Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[S1] Mysłowice - Bielsko-Biała
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:40, 07 Maj 2007    Temat postu: [S1] Mysłowice - Bielsko-Biała

Dziennik Zachodni z 2 maja 2007.

Blisko 350 protestów przeciwko budowie drogi S-1
Budowa drogi ekspresowej S-1 między Mysłowicami a Bielskiem wzbudza emocje nie mniejsze, niż sprawa doliny Rospudy. A do walki jeszcze nie włączyli się ekolodzy.

Obok autostrady A-1 i drogi ekspresowej S-69 z Bielska do Zwardonia, S-1 to najważniejsza inwestycja drogowa w woj. śląskim. Łączyć będzie lotnisko w Pyrzowicach ze wschodnią obwodnicą aglomeracji, potem z Bielskiem, aby dotrzeć do granicy w Cieszynie.

Brakuje tylko środkowego fragmentu, ok. 50 kilometrów między ekspresówką w Mysłowicach (tzw. węzeł Kosztowy II) a bielską dzielnicą Hałcnów. Ten odcinek ma zastąpić dwupasmówkę z Bielska do Katowic przez Pszczynę i Tychy. S-1 ominie miasta, co skróci czas przejazdu. z Bielska do Katowic do pół godziny.

Nowa trasa nie ominie jednak gęsto zaludnionego obszaru na granicy Śląska i Małopolski. Projektanci wytyczyli pięć tras, ale każda z nich spotkała się z protestami mieszkańców miejscowości, przez które ma przebiegać. Zastrzeżenia budzi przede wszystkim to, że trasy rozdzielają od siebie spore fragmenty miejscowości. S-1 ma zjazdy oddalone od siebie o kilka kilometrów, więc przejazd z jednej strony miejscowości na drogą oznaczać będzie wielokilometrowe objazdy.

Dzieje się tak na całej trasie w każdym z wariantów. Najgorzej wygląda sytuacja mieszkańców Dankowic w gminie Wilamowice, gdzie aż cztery warianty drogi przecinają wioskę na pół.

Wiele gmin na wyznaczonych trasach ekspresówki ma tereny pod budownictwo mieszkaniowe i ciągle wydaje zezwolenia na budowę. Budowa drogi będzie oznaczała kosztowną zmianę planów zagospodarowania.

Wicewojewoda Wiesław Maśka, który koordynuje budowę głównych dróg, mówi, że dotąd wpłynęło 340 protestów od mieszkańców. Tymczasem trzeba się liczyć, że do akcji przystąpią ekolodzy.

Obok Brzeszcz są stawy zgłoszone do programu Natura 2000, a dwa pierwsze warianty trasy prowadzą właśnie tamtędy. Ze względów społecznych nie chcą dwóch innych wariantów trasy mieszkańcy Brzezinki, przebiegają bowiem niedaleko byłego obozu koncentracyjnego.

Na 21 maja Maśka zaprosił do urzędu wojewódzkiego przedstawicieli wszystkich zagrożonych budową drogą miejscowości. - Musimy wykluczyć najbardziej kontrowersyjne warianty i zbliżyć się do dwóch możliwych do przyjęcia - wyjaśnia wicewojewoda.

W najbliższych tygodniach rozpoczną się tzw. uzgodnienia środowiskowe, wiosną przyszłego roku Maśka chce wydać decyzję lokalizacyjną. Droga powstałaby najpóźniej do 2013 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gladiator79



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice/Brzezinka

PostWysłany: Śro 12:01, 09 Maj 2007    Temat postu:

Coś mi się zdaje, że nic z tej drogi nie będzie. W z wiązku z EURO-2012 mamy chyba większe problemy na głowie niż budowa kolejnej drogi w Beskidy, może kiedyś temat wróci, oby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:37, 26 Maj 2007    Temat postu:



5 wariantów przebiegu drogi S1
Napewno inwestycja będzie się zaczynała w Mysłowicach (tzw. węzeł Kosztowy II) a kończyć w Hałcnowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 05 Lip 2007    Temat postu:

Ministerstwo Transportu uznało budowę [S1] Mysłowice - Bielsko-Biała jako priorytet na Euro 2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:53, 07 Lip 2007    Temat postu:

Czterdzieści_4 napisał:
Ministerstwo Transportu uznało budowę [S1] Mysłowice - Bielsko-Biała jako priorytet na Euro 2012


no to może coś ruszy, trzeba jednak przyznać że jakoś słabo idą te iwestycje na Euro 2012 Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
standart



Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bończyk.

PostWysłany: Nie 12:33, 08 Lip 2007    Temat postu:

taaa.
słabo słabo..

jak już poszłedł pomysł, żeby jednak te Euro 2012 sprzedać. to ja sie wcale nie dziwie.. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Sob 14:30, 21 Lip 2007    Temat postu:

standart napisał:
taaa.
słabo słabo..

jak już poszłedł pomysł, żeby jednak te Euro 2012 sprzedać. to ja sie wcale nie dziwie.. Neutral



Powiem szczerze ze nei znam przebiegu tej drogi ale jak mi sie zdaje i jak ja wyobrazam sobie gdzie ona by leciala to odslonia sie nowe miejsca na inwestycje w myslowicach tak jak logistyka w kosztowach brzezince..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:56, 28 Lip 2007    Temat postu:

Artykuł z Kroniki Beskidzkiej:

Protest goni protest

Droga ekspresowa S-1 ma być dwujezdniowa i w założeniu przejąć ruch tranzytowy ze środkowej i północnej Polski w stronę przejść z Czechami w Cieszynie i Słowacją w Zwardoniu. Miałaby także odciążyć obecną, niemiłosiernie zatłoczoną, drogę krajową nr 1, która łączy Bielsko z Katowicami.

Od jesieni ubiegłego roku' firma projektowa Tebodin przygotowuje wstępne warianty przebiegu tej drogi. Do konsultacji społecznych zaproponowano pięć wariantów. Każdy z nich został oprotestowany! Na Podbeskidziu protestują mieszkańcy z bielskiej dzielnicy Hałcnów, a także z Janowie, Bestwinki, Kaniowa, Starej Wsi, Dankowic, Jawiszowic, Brzeszcz, Harmęż, Pław, Rajska i Brzezinki. Do tej pory odbyło się już ponad dwadzieścia konsultacji z mieszkańcami, a do wojewodów śląskiego i małopolskiego trafiło ponad trzy tysiące protestów,
Wicewojewoda śląski Wiesław Maska i wicewojewoda małopolski Rafał Rostecki uważają, że najlepszy byłby wariant IV, Zastrzeżenia do tego wariantu wnieśli jednak samorządowcy z wiejskiej gminy Oświęcim, którzy za, najlepszy uważają wariant l lub II. Protest wniosła też Kompania Węglowa z Katowic. Zdaniem jej przedstawicieli warianty l, II. III i IV naruszają interesy kopalń, które podlegają pod katowicką kompanię. Droga miałaby bowiem przebiegać przez tereny eksploatacji górniczej kopalni Brzeszcze-Silesia i Piast. W Kompanii Węglowej obawiają się późniejszych roszczeń, z powodu ewentualnych szkód górniczych.
W najbliższym czasie grupa naukowców ma stwierdzić, czy technicznie jest możliwe, aby przyszłą drogę zabezpieczyć przed takimi szkodami,
Zastrzeżenia do wariantów l, II i IV ma Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. - Zostały one wniesione, pomimo tego, że droga miałaby przebiegać poza strefą ochronną KL Auschwitz-Birkenau. Dyrekcja muzeum uważa, że w okolicach Harmęż, Pław i Brzezinki mogą być położone stosy paleniskowe ofiar obozu Auschwitz. Istnieją dość poważne przesłanki, że szczątki ludzkie mogą znajdować się na planowanej trasie. Gdyby rozpoczęły się prace budowlane, chcielibyśmy uniknąć sytuacji, gdy koparka natrafiłaby na ludzkie szczątki. To wywołałoby międzynarodowy skandal. Dlatego chcemy zlecić przeprowadzenie dwudziestu próbnych odwiertów. Obawialiśmy się także, że mogą być problemy z budową nowej drogi, która połączyłaby przyszłą ekspresówkę z Oświęcimiem. Miałaby ona przebiegać w odległości 500 - 600 metrów od strefy KL Birkenau. Co prawda minister kultury i dziedzictwa narodowego Kazimierz Michał Ujazdowski nie ma zastrzeżeń, ale UNESCO wymaga, aby otoczenie i krajobraz wokół byłego obozu, nawet daleko poza jego strefą ochronną, jak najbardziej odzwierciedlały czasy drugiej wojny światowej. I tu budowa ekspresówki może z taką wizją kolidować - mówi wicewojewoda małopolski Rafał Rostecki.
Tymczasem, pomimo że ekspresówka jest jeszcze w administracyjnych powijakach, minister transportu Jerzy Polaczek wpisał projekt jej budowy do programu, zgodnie z którym miałyby powstać drogi na Euro2012.
Krzysztof Raj, szef katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mówi, że to nierealne. -Po prostu nie zdążymy. W wersji optymistycznej droga może być gotowa dopiero na koniec 2012 roku. Realnie patrząc najwcześniej możemy ją skończyć, gdzieś w połowie 2013 roku - mówi dyrektor Raj.
Według wstępnego harmonogramu GDDKiA chciałaby we wrześniu tego roku złożyć wniosek do wojewodów śląskiego i małopolskiego o wydanie decyzji środowiskowej dotyczącej ekspresówki. Decyzja taka mogłaby być wydana do końca marca 2008 roku. Potem, również do obu wojewodów, zostałby złożony wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Jej uzyskanie byłoby realne na przełomie września i października 2008 roku. Kolejny krok to wykupy, przygotowanie dokumentacji technicznej i ogłoszenie przetargu na wykonawstwo.
- Przy takim harmonogramie, który uznaję za optymistyczny, budowa drogi mogłaby ruszyć najwcześniej w marcu 2010 roku. Trwałaby od 2,5 do 3 lat. Dlatego uważam, że nie ma szans, aby ekspresówka była gotowa na Euro 2012 - mówi dyrektor Raj.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:37, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Budowa drogi ekspresowej S-1, będącej częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, łączącej południową granicę państwa z Czechami w Cieszynie z autostradą A-1 w Pyrzowicach.

Budowa drogi ekspresowej S-1, odcinek Kosztowy - Bielsko Biała
całkowity koszt projektu 255 mln euro
realizacja 2011-2013
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:08, 25 Sty 2008    Temat postu:

[...]
Inną inwestycję szykuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W finansowanym z budżetu państwa programie budowy dróg krajowych i autostrad zapisano miliard złotych na budowę 40 km odcinka trasy S1 z Mysłowic do Bielska Białej. Trasa (obecnie taki numer ma droga wiodąca z boku Kosztów, przez Imielin i Lędziny do Tychów) będzie miała nowy przebieg. Droga do Bielska będzie krótsza i szybsza, ponieważ - w przeciwieństwie do wiodącej przez Tychy Drogi Krajowej nr 1 nie będzie miała aż tyle regulowanych sygnalizacją świetlną skrzyżowań.

Jednak jej budowa nie ruszy wcześniej niż w 2010 roku - taką datę zapisano w przygotowanym przez byłe Ministerstwo Transportu dokumencie. - Mamy już decyzję środowiskową, która wskazuje cztery możliwe przebiegi trasy. My proponujemy jeden z nich. Teraz sprawą zajmują się urzędnicy wojewody, którzy muszą wydać decyzję o jej lokalizacji - informuje Wojciech Gierasimiuk, naczelnik Wydziału Planowania śląskiego oddziału GDDKiA.
(Dziennik Zachodni )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Sob 15:13, 26 Sty 2008    Temat postu:

Fajnie ale mysle ze w Tychach powino sie zajac S-1 bo na nich odcinku to makabra...

Bo to fajne miasto ale S-1 psuje jego wizerunek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoshi



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sob 17:19, 01 Mar 2008    Temat postu:

Takich inwestycji nam brakuje, szkoda ze u nas to wszystko zawsze upada. ciekawi mnie jedna rzecz, że wydawane są pozwolenia na budowe domków jednorodzinnych a potem jest plan budowy drogi ekspresowej, w Polsce brakuje jakiejkolwiek strategi rozwoju, żeby takie coś nie miało miejsca to szłoby o wiele lepiej. Bo tych dróg to my i w 3002 mieć nie będziemy ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:37, 12 Mar 2008    Temat postu:

Dankowice czekają na wyrok
( Wanda Then - POLSKA Dziennik Zachodni )

Mieszkańcy niewielkiej wsi Dankowice w powiecie bielskim żyją w napięciu. Lada dzień ma być znana decyzja w sprawie przebiegu odcinka drogi ekspresowej S1.

- Kosztowy-Oświęcim-Brzeszcze-Bielsko. Protestów z nią związanych było dużo, w ich miejscowości były jednak najbardziej uzasadnione. Jeśli przyjęty zostanie któryś z pierwszych czterech wariantów projektu, ich wieś podzielona zostanie drogą na dwa niemal zupełnie odrębne organizmy.

- Kompletnie zaburzone zostałoby funkcjonowanie wsi. Część lokalnych dróg przestanie istnieć. Przejazd z jednego rejonu do drugiego wymagał będzie pokonania kilku kilometrów, czasem nawet przez sąsiednią miejscowość. Większość wariantów zagraża również zasobom wody pitnej, której ujęcia znajdują się w studniach głębinowych. Droga zagrozi też wodociągowi doprowadzającemu wodę na Śląsk - mówi sołtys Dankowic, Tadeusz Grzywa.

Budowa drogi przez centrum wsi wymaga wkopania się głęboko w ziemię i odpowiedniego zabezpieczenia. To nie daje szans na jakiekolwiek zjazdy. Dzieci do zespołu szkół i rolnicy do części swoich pól jeździć będą musieli przez Starą Wieś lub przysiółek Jaźnik. Nawet wjazdy do niektórych budynków i garaży trzeba będzie przebudowywać.

- Jesteśmy jedyną wsią, która trasą S1 ma zostać podzielona na połowę. Razem z projektantem, który pojawił się w Dankowicach w zeszłym roku, opracowaliśmy wariant alternatywny. Na własne oczy projektant zobaczył, że to, co tak ładnie wygląda w komputerze, w rzeczywistości jest dla wsi wyrokiem. Zgodnie z nowym wariantem droga mogłaby omijać centrum, zahaczać o stawy, przebiegać nad torami, potem granicą Dankowic i Bestwinki. Nie kolidowałoby to z terenami rolniczymi, wyeliminowałoby zagrożenia dla uczniów zespołu szkół, studni głębinowych, stadionu i zachowało dotychczasowy układ komunikacyjny wsi. W stawach stoją słupy elektryczne, dlaczego nie mogłyby stać pale, na których osadzona zostałaby droga? Za tą wersją są też mieszkańcy Bestwinki i Starej Wsi - wyjaśnia sołtys.

Protesty pojawiły się w roku ubiegłym, gdy do mieszkańców dotarły szczegóły planowanej budowy. Podczas konsultacji wyrażali swoją negatywną opinię, słali pisma do urzędów, słuchali uspokajających informacji. Od wielu miesięcy nikt ich o niczym nie informuje. Ostatnie pismo z GDDKiA dostali w maju ubiegłego roku. - Teraz czekamy, zrobiliśmy wszystko co było możliwe - uważa radny Zdzisław Sordyl. Najbardziej martwi się on, że z powodu ekspresówki dzieci przeniosą się do innego gimnazjum i ich zespołowi szkół zagrozi zamknięcie.

GDDKiA w Katowicach zapewnia, że nie pozostawiła bez echa protestów mieszkańców, przekazanych jej przez Śląski Urząd Wojewódzki. Wszystkie uwagi przekazane zostały do biura projektowego Tebodin SAP Projekt z Warszawy. GDDKiA uspokaja również, że zostanie wybrany wariant optymalny, minimalizujący uciążliwości.

- W tym tygodniu w Urzędzie Wojewódzkim wystawiony ma zostać proponowany wariant przebiegu drogi. Natychmiast pojedzie tam nasz człowiek i zobaczymy z jakim problemem musimy się zmierzyć - mówi starosta bielski, Andrzej Płonka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:49, 20 Mar 2008    Temat postu:

Trasę S1 zaprojektowano jako drogę dwujezdniową (docelowo 3 pasową) o następujących parametrach technicznych:
- Klasa techniczna - S 2/2 z rezerwą na 2/3
- Prędkość projektowa - 100 km/h
- Szerokość pasa ruchu - 3.5 m
- Ilość pasów ruchu - 2x2 pasy ruchu,
- Szerokość pasa awaryjnego - 2.5 m
- Szerokość pasa dzielącego jezdnie z opaskami - 12 m z opaskami 2 x 0,50 m
- Szerokość pobocza gruntowego - min 1,25 m
- Szerokość korony - min 33,50 m

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Czw 18:00, 20 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:07, 16 Maj 2008    Temat postu:

Droga z Bielska do lotniska
( [link widoczny dla zalogowanych] )

Ta droga ma połączyć Bielsko-Białą z lotniskiem w Katowicach-Pyrzowicach. Tyle, że na razie zamiast łączyć dzieli. Przeciwko budowie es jedynki - bo taka jest jej oficjalna nazwa - protestują ekolodzy i mieszkańcy wiosek, przez które wytyczono jej trasę. Dziś strony konfliktu spotkały się w Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach.

Dla Jerzego Śmieji, rolnika z Miedźnej od niedawna przyszłość rysuje się w ciemnych barwach. Jego gospodarstwo ma przeciąć droga ekspresowa. Dla rolnika z Miedźnej droga w tym miejscu to same kłopoty, dla ekologów same pozytywy. To własnie ekolodzy chcą, by droga S1 biegła przez gminę Miedźna. To oznacza wysiedlenia dla tutejszych mieszkańców i rolników. Władze chcą naromiast, by droga przebiegała przez Brzeszcze. Tyle że to własnie w tym miejscu znajdują sie siedliska chronionych ptaków. - Obok negatywnych skutków ekologicznych, a ta inwestycja narusza tereny natura 2000. Poza tym są też poważne skutki społeczne - mówi Robert Wawręty z Towarzystwa Na Rzecz Ziemi.

Ale, jak mówi wójt Miedźnej skutki społeczne w wariancie proponowanym przez władze dla mieszkańców są mniej dotkliwe niż te, które proponują ekolodzy. - Ekolodzy widzą tylko ślepowrona i bączka sinobrodego. A tak być nie może liczy się człowiek - stwierdza Bogdan Taranowski, wójt gminy Miedźna.

Tymczasem budowa ekspresówki niepokoi też dyrekcję muzeum Aushwitz-Birkenau. Droga będzie przebiegać blisko terenów muzeum, a to może oznaczać hałas i groźne podniesienie wód gruntowych. - Należy mieć nadzieję, że wszystkie elementy zostaną tak zrealizowane, by jak najmniej zakłócić powagę tego miasta - mówi Jarosław Mansfelt, rzecznik prasowy muzeum.

O tym, że wszystkie aspekty budowy drogi zostały dokładnie przeanalizowane zapewnia jej projektant. I podkreśla, że żadnego zagrożenia nie ma. - Przeanalizowaliśmy wszystkie aspekty i wyłoniliśmy naszym zdaniem najlepszy wariant. - uważa Artur Majczak z TEBODIN, inwestor.

Dziś ten wariant mieli zaakceptować pracownicy Urzędu Wojewódzkiego, ale protesty ekologów sprawiły, że decyzję po raz kolejny odłożono. Według planów budowa es jedynki ma się zakończyć w 2013 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin