Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wschodni odcinek DTŚ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:38, 08 Sie 2008    Temat postu:

Przestrzeń dla "średnicówki"
( Sebastian Reńca - POLSKA Dziennik Zachodni )

W ciągu ostatnich miesięcy wszedł w życie Regionalny Program Operacyjny dla województwa śląskiego. Znalazł się w nim projekt kluczowy, pod roboczym hasłem budowy pierwszego etapu Drogowej Trasy Średnicowej. Jest to połączenie Katowic z obwodnicą zachodnią w Mysłowicach - tłumaczy Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu w katowickim Urzędzie Marszałkowskim.

Obecnie trwa właśnie procedura wyboru inżyniera projektu. Następnie trzeba będzie uzyskać konieczne pozwolenia oraz wybrać firmę, która wybuduje ten odcinek DTŚ. - Jeżeli zainteresowane gminy wspólnie z samorządem województwa zdecydują się na wykonanie prac projektowych, to będą one mogły być gotowe za cztery lata - dodaje dyrektor Stumpf.

Drogowa Trasa Średnicowa ma za zadanie rozładować ruch samochodów wewnątrz aglomeracji śląskiej. Dzięki częstszym zjazdom i wjazdom niż na drogach ekspresowych czy autostradach, ma ułatwić podróżowanie samochodem po śląskich i zagłębiowskich miastach.

Problem w tym, że nikt do tej pory nie powiedział nam, kto ma być inwestorem wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej. Mogłaby to być na przykład spółka składająca się z przedstawicieli władz województwa i gmin. Do dziś nie wiemy, w jakich procentach Sosnowiec miałby ją współfinansować - tłumaczy Mateusz Rykała, pełnomocnik prezydenta Sosnowca. - Ponadto promowana jest teraz koncepcja, żeby trasa biegła z Mysłowic do Jaworzna. Wtedy łącznik z nią byłby w Sosnowcu, w okolicach ulic Ostrogórskiej i Naftowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:55, 06 Paź 2008    Temat postu:

Interpelacja nr 2293
do ministra infrastruktury


w sprawie kontynuacji budowy drogowej trasy średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej w śladzie DTŚ Wschód wraz z jednoczesną modernizacją drogi krajowej nr 86 na terenie miast Będzina i Sosnowca

Szanowny Panie Ministrze! Jedną z najważniejszych inwestycji drogowych dla wschodniej części konurbacji górnośląskiej jest kontynuacja budowy drogowej trasy średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej w śladzie DTŚ Wschód, z jednoczesną modernizacją drogi krajowej nr 86 na terenie miast Będzina i Sosnowca.

Pozwalamy sobie przypomnieć, że budowana od 1985 r. drogowa trasa średnicowa (DTŚ) wraz z drogą krajową nr 86 stanowią zasadniczy element ˝kręgosłupa˝ układu komunikacyjnego konurbacji górnośląskiej, mającego - zgodnie z przyjętymi dotychczas założeniami - łączyć ze sobą obszary śródmiejskie miast położonych wzdłuż linii Dąbrowa Górnicza-Sosnowiec-Katowice-Gliwice. Brak szlaku komunikacyjnego umożliwiającego sprawne podróże między miastami Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego jest obecnie szczególnie odczuwalny właśnie we wschodniej części regionu, wyraźnie upośledzonej w porównaniu z innymi obszarami woj. śląskiego pod względem rozwoju sieci drogowo-ulicznej. Problemem jest m.in zły i - z racji nadmiernego obciążenia ruchem - stale pogarszający się stan dróg krajowych nr 86 i nr 94. Niebawem wymusi to konieczność gruntownej modernizacji całego układu komunikacyjnego w tym rejonie.

W ocenie władz samorządowych zainteresowanych miast dalsza realizacja DTŚ w kierunku wschodnim jest niezbędna dla zapewnienia mieszkańcom i podmiotom gospodarczym znajdującym się w strefie jej oddziaływania standardów obsługi komunikacyjnej, takich jak w zachodniej i centralnej części konurbacji górnośląskiej. Jest to szczególnie istotne ze względu na pominięcie tego rejonu przez autostrady A4 i A1. Planowany odcinek DTŚ z Katowic do Dąbrowy Górniczej powinien być bezwzględnie realizowany także ze względu na duże potrzeby rozwojowe całej aglomeracji, a jego realizacji powinna towarzyszyć modernizacja drogi krajowej nr 86 wraz z węzłami komunikacyjnymi łączącymi miasta Będzin, Czeladź i Sosnowiec.

Prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak Ministerstwo Infrastruktury ocenia koncepcję kontynuacji budowy drogowej trasy średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej w śladzie DTŚ Wschód wraz z jednoczesną gruntowną modernizacją drogi krajowej nr 86?

  • Czy możliwe jest zrealizowanie tej inwestycji zgodnie z początkowymi wstępnymi założeniami, tj. z budżetu państwa?


Z poważaniem
Posłowie Grzegorz Pisalski i Bożena Kotkowska


[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Pon 13:57, 06 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:48, 06 Lis 2008    Temat postu:

w chwili obecnej został już wybrany inżynier kontraktu i trwają prace studyjne przy projektowaniu DTŚ, na pierwszy etap przeznaczono 100 mln zł (od ul. Roździeńskiego do ul. Obrzeżnej Zachodniej) DTŚ ma w przyszłości odciążyć ulice Krakowską, Oświęcimską i Katowicką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiCzu



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KoSztOwy

PostWysłany: Nie 22:08, 16 Lis 2008    Temat postu:

Na początku listopada wbito symbolicznie łopaty na placu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w Zabrzu. Tym samym rozpoczęto realizację ostatniej - zachodniej - części "średnicówki", obejmującej Zabrze oraz Gliwice. Kilka dni później ostatecznie sprecyzowano zasady finansowania tej inwestycji. Pieniądze na budowę trasy w Gliwicach są zapewnione.
W minionym tygodniu zawarto porozumienie dotyczące finansowania budowy zabrzańsko-gliwickiej części Drogowej Trasy Średnicowej. Podpisy pod dokumentem złożyli: przedstawiciele Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Infrastruktury, zarząd województwa śląskiego, reprezentanci spółki DTŚ, prezydenci Gliwic i Zabrza. - To bardzo ważny dokument, bo określa zasady finansowania „średnicówki” do końca jej budowy - mówi Andrzej Karasiński, sekretarz miasta Gliwice.

DTŚ to ostatnia z tzw. inwestycji centralnych. Koszt budowy jej zabrzańsko-gliwickiej części oszacowano na ok. 350 mln euro. Pieniądze przekazywane są z trzech głównych źródeł. Mniej więcej połowę kwoty stanowi zaciągnięta przez rząd pożyczka w Europejskim Banku Inwestycyjnym, jedna czwarta to pieniądze zarezerwowane przez zarząd województwa śląskiego w Regionalnym Programie Operacyjnym, także jedną czwartą miały pokryć środki z rządowej rezerwy subwencji ogólnej. Na początku roku wprowadzono wymóg, aby subwencję rządową uzależnić od tzw. wkładu własnego miast (Gliwic i Zabrza). Miał on być równy połowie subwencji. Władze samorządowe Gliwic i Zabrza stanowczo sprzeciwiły się takim pomysłom, bo wcześniej miasta, przez które przebiega DTŚ, nie musiały w ogóle dopłacać do inwestycji. Na skutek usilnych starań miast Komisja Wspólna Rządu i Samorządu - uznając argumenty Gliwic i Zabrza - zgodziła się na wyraźne obniżenie wysokości ich wkładu własnego. W efekcie wyniesie on pięć razy mniej niż zakładano na początku roku. - Uważam, że podpisanie porozumienia w obecnym kształcie można uznać za sukces - mówi sekretarz miasta.

A my????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:25, 18 Lis 2008    Temat postu:

^ zawsze podawaj źródło

pierwsze prace na wschodnim odcinku DTŚ nie odbedą się prędzej niż po zakończeniu zachodniego odcinka. Dobrze,że przynajmniej powstanie połączenia DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich. W chwili obecnej został już wybrany inżynier kontraktu i trwają prace studyjne przy projektowaniu DTŚ. Następnie trzeba będzie uzyskać konieczne pozwolenia oraz wybrać firmę, która wybuduje ten odcinek DTŚ. Oddanie do użytku - około 2012 roku.


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Pią 15:20, 21 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:30, 09 Mar 2009    Temat postu:

w tym roku ruszą wstępne prace projektowe wschodniego odcinka DTŚ od strony Mysłowic do Sosnowca
(ul. Ks. Bończyka - Obrzeżna Północna - Ostrogórska - Rondo Gierka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
Zmiennik


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów

PostWysłany: Wto 11:45, 10 Mar 2009    Temat postu:

^ a kto sie tym zajmuje (czyt. kto za to płaci) ? Urząd Marszałkowski?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:22, 10 Mar 2009    Temat postu:

za wstępne prace projektowe na swoim terenie będzie odpowiedzialny Urząd Miasta w Sosnowcu, a kto zapłaci za właściwy projekt budowlany to dowiemy się za jakiś czas Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:44, 13 Mar 2009    Temat postu:

Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie przez Wykonawcę wybranych usług w zakresie zarządzania projektem pn.: „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich”

Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie prac przygotowawczych umożliwiających rozpoczęcie realizacji robót budowlanych na odcinku od węzła "Lwowska" przez węzeł "Janów" do węzła "Jasińskiego" o długości ok. 2 km

I etap - uzyskanie studium wykonalności oraz pozytywnego raportu z oceny oddziaływania na środowisko oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
II etap - przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie projektanta
III etap - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
IV etap - przygotowanie postępowania o udzieleniu zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót

Wartość wykonania dokumentacji związanych z przygotowaniem projektu do realizacji szacuje się na kwotę 5.000.000 zł, przy wartości realizacji całego projektu ok. 200.000.000 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:49, 06 Kwi 2009    Temat postu:

<embed wmode="opaque" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.tvs.pl/gfx/player4.swf" id="mpl" name="mpl" quality="high" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" flashvars="&file=http://storage.tvs.pl/NEWS/2009/kwiecien/5/new21_dts_0405T194105.mov&autostart=false&#8465;=http://gfx.tvs.pl/news_foto/14/13725.jpg" width="451" height="275">

Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Pon 13:37, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:30, 27 Maj 2009    Temat postu:

Pierwszy krok w budowie DTŚ–Wschód
( [link widoczny dla zalogowanych] )

Podpisano umowę na zarządzanie projektem dotyczącym połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach

Umowa to pierwszy krok na stworzeniu kompleksowego połączenia drogowego w Aglomeracji Górnośląskiej. „Rozpoczęliśmy przygotowania do dokończenia budowy „kręgosłupa” łączącego Gliwice z Dąbową Górniczą” – powiedział po podpisaniu marszałek Województwa Śląskiego Bogusław Śmigielski. „Trwa jeszcze budowa Drogowej Trasy Średnicowej Katowice – Gliwice, ale już musimy rozpocząć skomplikowaną procedurę, która pozwoli na połączenie centrum aglomeracji z jej wschodnią części. Ważne jest, aby mieszkańcy Gliwic i Dąbrowy Górniczej mogli swobodnie przemieszczać się do pracy czy szkół po aglomeracji” – dodał.

Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie prac przygotowawczych, umożliwiających rozpoczęcie realizacji robót budowlanych w Katowicach i Mysłowicach na odcinku od węzła „Lwowska” przez węzeł „Janów” do węzła „Jasińskiego” o długości ok. 2 km. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przygotowanie pełnej dokumentacji do przeprowadzenia procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz wykonawcy do sprawowania nadzoru inwestorskiego – tzn. inżyniera kontraktu.

Dla zarządzania projektem przeprowadzono postępowanie przetargowe. Wybrano ofertę firmy GRONTMIJ Polska Sp. z o.o. z Poznania. Wartość dziś podpisanej umowy to 730 780 zł. Koszty te poniesie Województwo Śląskie. Czas wykonania usługi został określony na 30 miesięcy. „Liczymy na przyspieszenie tego terminy – tak aby koleje etapy inwestycji można bało zacząć wcześniej – apelował marszałek Bogusław Śmigielski.

Zakres usług jaki ma zostać wykonany podzielić można na cztery etapy:

ETAP I

  • uzyskanie Studium Wykonalności,
  • uzyskanie pozytywnego raportu z oceny oddziaływania na środowisko,
  • uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko

ETAP II

  • przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie projektanta,
  • uzyskanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej,
  • skompletowanie dokumentacji formalno-prawnej i geodezyjnej celem sporządzenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

ETAP III

  • uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie kompletnego wniosku

ETAP IV

  • przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót,
  • przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy do sprawowania nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót.


Historia projektu sięga 2004 rok. Miasta Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin, Dąbrowa Górnicza wspólnie z Województwem Śląskim podjęły inicjatywę wspólnego przygotowania i realizacji drogi o charakterze regionalnym łączącej Katowice z Dąbrową Górniczą. Trasa miałaby przebiegającej przez Mysłowice, Sosnowiec oraz Będzin i być naturalną kontynuacją realizowanej obecnie Drogowej Trasy Średnicowej Katowice – Gliwice.

Pierwszym elementem tego przedsięwzięcia jest rozpoczęty dziś projekt „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą – etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich”. Należy on do projektów kluczowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Szacunkowa całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 162 mln zł, szacunkowa wysokość dofinansowania ze środków RPO to 25 mln EURO.

Ze strony Województwa Śląskiego umowę podpisał marszałek Bogusław Śmigielski. Firmę Grontmij Polska Sp. z o.o. reprezentowali: Narcyz Stefańczyk - Dyrektor Generalny oraz Dariusz Terlecki - Dyrektor Oddziału Południe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:52, 28 Maj 2009    Temat postu:

Średnicówka sunie na wschód
( Michał Wroński, Dziennik Zachodni )

Ruszyły przygotowania do budowy wschodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej. W środę marszałek Bogusław Śmigielski podpisał umowę z przedstawicielami poznańskiej spółki Grontmij Polska.

To ona weźmie na siebie papierkową robotę związaną z tym przedsięwzięciem na odcinku między węzłem Lwowska w Katowicach, a tzw. Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach (odcinek do węzła Lwowska wykona miasto Katowice). -Ta oferta była najtańsza - przyznał marszałek. Przygotowanie dokumentacji ma zająć... trzydzieści miesięcy.

Postaramy się z tym uporać szybciej, ale trzeba pamiętać, że wszystkie zlecenie podlegać będą prawu o zamówieniach publicznych - przestrzegał Marek Nych, projekt manager firmy Grontmij Polska. Wybudowanie dwóch kilometrów średnicówki kosztować ma 160 milionów złotych: 100 milionów zł pochodzić będzie z unijnej dotacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, a resztę muszą wyłożyć z własnych budżetów samorząd województwa i Mysłowic. Pierwsi kierowcy przejadą DTŚ-ką do Mysłowic w roku 2015. W tym samym terminie musi zakończyć się również budowa prowadzącego do Gliwic zachodniego odcinka trasy. Obecnie drogowcy przebijają się przez Zabrze.

Co z dalszą rozbudową średnicówki w kierunku wschodnim? Na to pytanie nikt w Urzędzie Marszałkowskim nie jest obecnie w stanie konkretnie odpowiedzieć. Wiadomo tyle, że ma być doprowadzona do Dąbrowy Górniczej, a koszt tej inwestycji przekroczy miliard złotych. Zarówno jednak szczegółowe zasady finansowania, jak i sam przebieg trasy pozostaje sprawą otwartą, choć w ubiegłym roku marszałek doszedł do wstępnego porozumienia z samorządami miast, przez które miałaby trasa przebiegać.

Rozmowy nadal trwają, ale tak naprawdę wszystko zależy od przyszłych wyborów samorządowych. Mieszkańcy oczekują od władz lokalnych nie tylko działań na rzecz rozwoju sieci komunikacyjnej, ale też przyjaznego otoczenia. Nie wszystkim podoba się takie zagęszczenie czteropasmowych dróg, jak to ma miejsce chociażby w Sosnowcu - przyznał marszałek Śmigielski. - Problemem nie jest sam przebieg trasy, bo ten został już wstępnie opracowany, lecz finansowanie inwestycji. Do tej pory proponuje się nam jej realizację za nasze pieniądze. A na to nas nie stać - replikuje Grzegorz Dąbrowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Kto da miastom pieniądze na budowę średnicówki?

Prowadzący do Mysłowic odcinek Drogowej Trasy Średnicowej jest pierwszym, z którym dotychczasowy zarządca inwestycji - spółka DTŚ, nie będzie miał nic wspólnego. Inwestorem jest bowiem samorząd województwa, a wykonawcę wyłoni poznańska spółka Grontmij Polska. To ona jest odpowiedzialna za przygotowanie formalnej strony przedsięwzięcia. - Musimy sporządzić studium wykonalności i wykonanie decyzji środowiskowej, wyłonić projektanta, zdobyć pozwolenie na budowę i w końcu wyłonić wykonawcę oraz inżyniera kontraktu - wyliczał Marek Nych, project manager firmy Grontmij Polska.

Szczegółowy harmonogram prac dopiero będzie opracowany. Całość ma być gotowa w ciągu trzydziestu miesięcy. - Wszystkie zadania będą podlegać prawu o zamówieniach publicznych, a obecnie firmy wykonawcze walczą o każdy kontrakt. To może być niebezpieczne dla szybkiej realizacji zadania - tłumaczył Marek Nych.

Za przygotowanie dokumentacji dla katowicko-mysłowickiego odcinka średnicówki poznańska firma zainkasuje od Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego 730 tys. zł. - To była najtańsza oferta. Spółka DTŚ wyceniła to samo zadanie na 1,2 miliona złotych - mówił podczas podpisania umowy marszałek województwa Bogusław Śmigielski.

Budowa dwóch kilometrów trasy na odcinku od węzła Lwowska w Katowicach do węzła Jasińskiego w Mysłowicach kosztować będzie 160 milionów złotych (odcinek do węzła Lwowska; wykona miasto Katowice). 100 milionów złotych pochodzić będzie z unijnej dotacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (zapisano w nim 25 milionów euro na budowę wschodniego odcinka średnicówki. Faktyczny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ponad miliard złotych). Resztę dołoży samorząd województwa i miasto Mysłowice. - Stosowna umowa jest już przygotowywana. Mamy deklarację ze strony Mysłowic, że dołożą nie mniej, niż 20 milionów złotych - powiedział marszałek Śmigielski.

Z racji współfinansowania inwestycji ze środków RPO jej zakończenie musi nastąpić najpóźniej w 2015 r. Podobnie jak budowa zachodniego odcinka trasy na terenie Zabrza i Gliwic. - Termin zakończenia robót ustalony jest na koniec kwietnia 2011 r. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem - mówi Danuta Żak, rzeczniczka DTŚ.

O prawdziwym ukończeniu DTŚ będzie jednak można mówić dopiero wówczas, gdy dotrze ona do Dąbrowy Górniczej. Kiedy to nastąpi, tego obecnie nie wie nikt. - W ubiegłym roku rozmawialiśmy na ten temat z samorządami miast, przez które przebiegać ma trasa, ale to porozumienie nie precyzuje zasad finansowania inwestycji. Poza tym pojawiły się pewne rozbieżności, co do przebiegu DTŚ - mówi marszałek Śmigielski.

Zaskoczenia taką opinią nie kryje Grzegorz Dąbrowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu. Jak wyjaśnia, trasa ma przebiegać od okolic giełdy samochodowej, przez ul. Mikołajczyka i Narutowicza, by za Środulą wejść na teren Dąbrowy Górniczej. - Problemem nie jest przebieg trasy, ale jej finansowanie. Zaproponowano nam realizację tego odcinka za własne pieniądze. Nie stać nas na tak drogą inwestycję. Możemy wziąć na siebie część kosztów, ale w żadnym razie całość - mówi Dąbrowski. - W kolejnym etapie RPO nie dostaniemy już tak dużych środków, jakimi dysponujemy obecnie, więc na realizację tej inwestycji będą musiały zostać przeznaczone większe kwoty z budżetów miast - nie pozostawia złudzeń marszałek Bogusław Śmigielski.

Potrzebne miliony złotych

Roboty na obecnie realizowanym (4,7 km) odcinku DTŚ w Zabrzu rozpoczęto w listopadzie 2008 r. Umowny termin zakończenia robót ustalony jest na koniec kwietnia 2011 r. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem, więc termin będzie dotrzymany. Dla odcinków trasy w Zabrzu i Gliwicach trwa opracowywanie materiałów do wniosku o ustalenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia. Przewiduje się złożenie materiałów do odpowiednich organów w listopadzie 2009 r. Szacunkowy koszt dokończenia inwestycji w Zabrzu to kwota brutto ok. 165 mln zł, a w Gliwicach ok. 710 mln zł.



A tutaj na ten temat jeszcze video z Telewizji Silesia [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Rafal dnia Czw 19:54, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:54, 29 Maj 2009    Temat postu:

Warto zwrócić uwagę na deklarację ze strony Mysłowic, o dołożeniu nie mniej, niż 20 milionów złotych, jestem ciekawy czy te pieniądze są już zabezpieczone np. ze sprzedaży gruntów za 91 mln zł w Kosztowach. Jeśli nie to czeka nas znowu zaciągnięcie kredytu, ewentualnie obcięcie o połowe wydatków na inwestycje w roku, w którym ta deklaracja będzie musiała zostać wykonana (najprawdopodobniej 2011 rok)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pimys



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzęczkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:18, 18 Cze 2009    Temat postu:

mnie ciekawi też czy miasto ma jakiś plan na rozsądne połączenie obecnegu układu komunikacyjnego do O-Zach. w tej chwili w miare normalnie dojeżdza sie do niej tylko Mikołowską (po odstaniu swojego w korkach Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
take
Zmiennik


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:09, 19 Cze 2009    Temat postu:

„Średnicówka” dotrze do Mysłowic
(Życie Mysłowic)

Drogowa Trasa Średnicowa to prawdziwa legenda transportu drogowego na Śląsku. Zaczęto ją budować jeszcze w latach 70. Docelowo trasa ma pobiec przez najważniejsze miasta w naszym regionie, od Gliwic, przez Katowice i Mysłowice, a ż do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.

DTŚ na pewno bije wszystkie rekordy, jeżeli chodzi o czas trwania budowy, ale na szczęście prace, choć ślamazarnie, posuwają się naprzód. Na razie oddano do użytku prawie 16 kilometrów drogi na odcinku Katowice-Gliwice. W ubiegłym roku „średnicówka” dotarła do Zabrza i dosyć szybko zbliża się do Gliwic. Kilka tygodni temu zapadła w Urzędzie Marszałkowskim decyzja, aby ruszyła także budowa w drugim kierunku, czyli w stronę Mysłowic.

- Rozmowy z Marszałkiem były bardzo konkretne. Podpisano już umowę z firmą, która przygotuje dokumentację budowy dwukilometrowego odcinka Trasy. Droga pobiegnie od ulicy Bagiennej w Katowicach przez naszą Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła na autostradzie A4. Największy problem stanowią fundusze, ale „średnicówka” została wpisana na listę regionalnych projektów kluczowych, finansowanych ze środków unijnych. Całość ma kosztować ponad 160 milionów złotych. Rozmawiamy z Marszałkiem na temat wysokości wkładu, jaki wniosą do tej inwestycji Mysłowice – mówi Tadeusz Chowaniak, zastępca prezydenta Mysłowic.

Budowa DTŚ na odcinku Katowice-Mysłowice na pewno nie będzie należeć do łatwych przedsięwzięć inżynieryjnych. To trudny teren, naszpikowany wzmocnieniami gruntu, wiaduktami, przejazdami. Ale klamka zapadła. Kiedy drogowcy zakończą mysłowicki etap budowy, przyjdzie czas na plany o skierowaniu "średnicówki" dalej na wschód, w stronę Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Inwestycje, budowy, remonty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin